Teknisk support inom datanät och SIP-telefoni

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support inom datanät och SIP-telefoni" (publicerad 2015-02-02) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-01-13

Företaget
Företaget är en av Sveriges ledande telekomföretag. Företaget präglas av frihet under ansvar och söker dig som är ambitiös och driven. Företaget har många exempel på medarbetare som utvecklats i sin roll eller gått vidare inom bolaget. För rätt person finns många framtida möjligheter! Rollen som teknisk support är placerad i Kista.

Tjänsten ingår i gruppen som jobbar som 1:a och 2:a linjens support mot företagskunder som använde datanät- & SIP-telefoni tjänster. Arbetet innebär direkt kundkontakt vid felanmälan och support men även mycket kontakt med andra avdelningar internt inom företaget. Tjänsten omfattar följande:
• Felsökning, kontroll och analys av inkomna ärenden.
• Återrapportering av lösningar mot slutkund.
• Tätt samarbete med interna teknik- och säljteam

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten ingår i gruppen som jobbar som 1:a och 2:a linjens support mot företagskunder som använde datanät- & SIP-telefoni tjänster. Arbetet innebär direkt kundkontakt vid felanmälan och support men även mycket kontakt med andra avdelningar internt inom företaget. Tjänsten omfattar följande:
• Felsökning, kontroll och analys av inkomna ärenden.
• Återrapportering av lösningar mot slutkund.
• Tätt samarbete med interna teknik- och säljteam

Kvalifikationer
• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av kundkontakt, gärna från helpdesk eller support.
• Goda nätverkskunskaper
• Kunskap inom Cisco
• Erfarenhet av routing.
• Erfarenhet av felsökning efter OSI-modellen
• Erfarenhet av SIP telefoni
• Kännedom om BGP, 0.0.0.0/0, QoS, PBX, MGW, STP och MEX
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är kommunikativ, öppen och social. Därtill är du ambitiös, driven och nyfiken. Då rollen kräver hög grad av kommunikation söker vi dig som är orädd i att kontakta andra via telefon och mail.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Kista
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:nätverk, Cisco, routing, SIP telefoni, BGP, 0.0.0.0/0, QoS, PBX, MGW, STP och MEX

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Nicolin 08-40024050 kristina@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2125701

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: