Teknisk support inom datanät och SIP-telefoni
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support inom datanät och SIP-telefoni" (publicerad 2015-02-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2015-01-13FöretagetFöretaget är en av Sveriges ledande telekomföretag. Företaget präglas av frihet under ansvar och söker dig som är ambitiös och driven. Företaget har många exempel på medarbetare som utvecklats i sin roll eller gått vidare inom bolaget. För rätt person finns många framtida möjligheter! Rollen som teknisk support är placerad i Kista.
Tjänsten ingår i gruppen som jobbar som 1:a och 2:a linjens support mot företagskunder som använde datanät- & SIP-telefoni tjänster. Arbetet innebär direkt kundkontakt vid felanmälan och support men även mycket kontakt med andra avdelningar internt inom företaget. Tjänsten omfattar följande:
• Felsökning, kontroll och analys av inkomna ärenden.
• Återrapportering av lösningar mot slutkund.
• Tätt samarbete med interna teknik- och säljteam
Dina arbetsuppgifterTjänsten ingår i gruppen som jobbar som 1:a och 2:a linjens support mot företagskunder som använde datanät- & SIP-telefoni tjänster. Arbetet innebär direkt kundkontakt vid felanmälan och support men även mycket kontakt med andra avdelningar internt inom företaget. Tjänsten omfattar följande:
• Felsökning, kontroll och analys av inkomna ärenden.
• Återrapportering av lösningar mot slutkund.
• Tätt samarbete med interna teknik- och säljteam
Kvalifikationer• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av kundkontakt, gärna från helpdesk eller support.
• Goda nätverkskunskaper
• Kunskap inom Cisco
• Erfarenhet av routing.
• Erfarenhet av felsökning efter OSI-modellen
• Erfarenhet av SIP telefoni
• Kännedom om BGP, 0.0.0.0/0, QoS, PBX, MGW, STP och MEX
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är kommunikativ, öppen och social. Därtill är du ambitiös, driven och nyfiken. Då rollen kräver hög grad av kommunikation söker vi dig som är orädd i att kontakta andra via telefon och mail.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Kista
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:nätverk, Cisco, routing, SIP telefoni, BGP, 0.0.0.0/0, QoS, PBX, MGW, STP och MEX
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Nicolin 08-40024050
kristina@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2125701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.