Teknisk support/incident koordinator

Nordlo Improve AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordlo Improve AB i Malmö, Ängelholm, Halmstad, Karlshamn, Karlskrona eller i hela Sverige

Nordlo söker en medarbetare till vår servicedesk
Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först.

Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser och passion för hållbara lösningar. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är kommunikativ och pedagogisk i ditt bemötande av användare och kollegor.
Du är något av en koordinator och ser till att ärende hanteras på bästa sätt från början till slut. Att arbeta tillsammans som ett team, är en självklarhet för dig.
Du ser lösningar där andra ser problem.

Vi erbjuder
Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo - oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål.

Hos oss på Nordlo rekryteras du inte alltid till en specifik detaljstyrd roll, utan snarare för din kompetens och potential. Det innebär att du kan komma att arbeta självständigt, i ett team eller i olika projektuppdrag. Det vi lovar dig är ett expansivt bolag, en hel del utmaningar och ett härligt samarbete med många briljanta kollegor. Var redo för förändring, var redo att ständigt utvecklas och lära nytt och var redo att utmana en organisation att utmärka sig.

Din roll
I denna roll arbetar du i vår servicedesk. Du koordinerar incidenter, tar emot, registrerar och hanterar ärende via telefon och e-post. Du är den första kontakten mot våra kunder.
Du är bra på att prioritera och har en grundläggande förståelse för IT samt förstår vikten av IT-säkerhet i ditt dagliga arbete. Du utgår från vårt kontor i Malmö.

Vi söker dig som

- är pedagogisk
- tycker om att hjälpa och att vägleda
- har förmåga att felsöka ur ett klientperspektiv
- har god IT-förståelse och kan prioritera och klassificera inkomna ärende
- har förståelse att arbeta efter ITIL-processer som Incident Management och Event Management.
- har erfarenhet inom IT-support.

Meriterande

- Erfarenhet av administration och användning av klienthanteringssystem, så som tex Kaseya
- Erfarenhet av Office 365, Windows 10 och 11, Active Directory.

Beroende på ditt intresseområde och Nordlos framtida behov kan besök hos kund eller onsitejobb vara aktuellt.
Du bör därför ha körkort.

Då övergripande del av våra kunder talar svenska, är det ett krav att du talar och skriver svenska obehindrat, du har även goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt.

Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.

Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:

- Hög delaktighet och möjlighet att påverka
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett starkt och närvarande ledarskap
- En god balans mellan arbetstid och fritid

Är du nyfiken på att veta mer? På http://www.nordlo.com kan du komma närmare oss, vår kultur samt våra medarbetare.

Vid frågor kontakta: Karin Nestell, karin.nestell@nordlo.com

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/127".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordlo Improve AB (org.nr 556271-9129)

Arbetsplats
Syd, Malmö

Jobbnummer
8426109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordlo Improve AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordlo Improve AB: