Teknisk support in-house till mediajätte
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support in-house till mediajätte" (publicerad 2016-05-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2016-04-06FöretagetBravura söker för kunds räkning en supporttekniker till ett stort företag med inom mediebranschen nästan 8000 medarbetare. Företaget är en jättekoncern placerade mitt i centrala Stockholm och är en av Nordens största aktörer inom branschen. Här finns stora möjligheter att utvecklas och kunna bolla idéer med andra tekniker, bland annat under "Hack Day" som av företaget anordnas 2 gånger per år.
Dina arbetsuppgifterI denna tjänst är du del av den avdelning som ger all slags support till hela koncernen. Denna grupp bestående av fyra personer är första kontaktytan mot hela koncernen och agerar med andra ord 1st line support. Vid mer tekniska ärenden eskalerar du vidare till 2nd eller 3rd line. En vanlig dag tar du emot ärenden personligen, över telefon, mail samt chatt. Sammanlagt supporterar avdelningen cirka 200 system och produkter så din vardag blir mycket varierande och utvecklande.
KvalifikationerUtbildning: Avslutad gymnasieutbildning med teknisk inriktning.
Erfarenhet: Omkring ett års erfarenhet i en teknisk supportroll där du gärna har kommit i kontakt med Apple-produkter.
Övriga krav: Erfarenhet av ITIL-baserat arbete, Active Directory, OSX och Windows.
Meriterande: Felsökning och support av Applehårdvara.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska.
Vi tror att du som söker tar ett stort ansvar för att driva ditt arbete framåt samtidigt som du gillar att samarbeta med andra och ge service. Du skapar en struktur i ditt arbete och klarar av att göra det även under perioder då det är mycket att göra. Dessutom brinner du för problemlösning.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura,
info@bravura.se , tel. 08 - 400 240 50
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: 1st line support, 2nd line support, teknisk support, servicedesk, helpdesk, IT-support, felsökning, Active Directory, ITIL, OSX, Apple, iPhone, Mac, Windows
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmilia Tegnér Ankartjärn 08-40024050
amilia.tegner.ankartjarn@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2767162
Observera att sista ansökningsdag har passerat.