Teknisk support i Kungsbacka!
Bittersalt AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bittersalt AB i Göteborg,
Kungsbacka eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi nu en serviceinriktad person med erfarenhet av teknisk support och som letar efter sin sin nästa utmaning i karriären! Detta är ett tillfälle för dig som vill jobba med teknisk support både av hård- & mjukvara, vara delaktig i produktutveckling och utbildning på ett internationellt företag som ligger i framkant i sin bransch.
Vår kund erbjuder en trivsam arbetsplats med högt till tak i ett världsomspännande företag där alla strävar mot samma mål och vision, samt ansvarstagande i det de gör. De erbjuder dig en bred tjänst med möjlighet till personlig utveckling samt möjligheten att vara med och påverka deras framtid.
Tjästebeskrivning
Tillsammans med övriga i teamet ansvarar du för den dagliga kontakten med kunder. Du är företagets ansikte utåt och får ett stort ansvar för att hjälpa och vidareutveckla deras kunder. Du är social, lättlärd och självgående. Kunden arbetar med installatörer, återförsäljare och distributörer av tekniska ljud och bildlösningar. Du kommer tillhöra ett starkt och sammansvetsat och växande team som backar upp dig i din tjänst för att på bästa sätt kunna ge hög service och få en nöjd kund. Dina arbetsuppgifter består bl.a av;
• Ge support över telefon, epost och fjärrstyrning
• Felsökning på våra produkter
• Produktutveckling i samarbete med kundens huvudkontor
• Ge kundens säljorganisation teknisk support
• Internutbilda inom support
• Externutbilda inom IT och support
• Hålla en relationsbaserad kontakt med både kunder och säljare.
Publiceringsdatum2016-04-01BakgrundDu som söker har gärna någon form av teknikutbildning, gärna med inriktning mot IT. Meriterande är om du har teknisk kunskap om AV-produkter och/eller har någon form av pedagogisk utbildning eller erfarenhet. God datorvana är ett krav för tjänsten. Tjänsten kräver att du behärskar engelska flytande i både tal och skrift då detta är koncernspråk, kunskaper i nordiska språk utöver svenska är meriterande
För att du skall lyckas i rollen behöver du vara en positiv människa som alltid sätter kunden i fokus. Du är effektiv, flexibel och hittar snabbt en passande lösning för kunden. Du har ett stort tekniskt intresse och en vilja att förstå och se helheten. Du motiveras av kontakten med kunder och att uppnå ett resultat och kundnöjdhet i ditt arbete. Du har inga problem att arbeta självständigt men tycker också om att samarbeta och bidra med din energi till teamet.
Tjänsten är heltid, 40h per vecka. Resor förekommer men inte med någon högre frekvens. Vår kund har sitt kontor i Kungsbacka, strax söder om Göteborg inom gångavstånd ifrån pendeltågstation.
Låter det intressant skicka in din ansökan till kandidat @ bittersalt.se. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Bittersalt AB utför specialistrekryteringar inom IT och Management samt tillhandahåller konsulttjänster inom IT, rekryteringsstrategi, employer branding och talent management. Vi har över 10 års erfarenhet av att leverera kvalitativa tjänster till både lokala och globala företag i Göteborgsområdet samt har även flera nöjda kunder i Stockholm, Malmö och Oslo.
Så ansöker duVi tar emot ansökan via epost:
kandidat@bittersalt.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
kandidat@bittersalt.seFöretagBittersalt AB
AdressBittersalt AB
41100 Göteborg
Jobbnummer 2756737
Observera att sista ansökningsdag har passerat.