Teknisk support i helpdesk
Centric Professionals AB / Elektronikjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Jönköping,
Haninge,
Skövde,
Borås,
Skara eller i
hela Sverige I din roll inom teknisk support - kommer du att arbeta med slutanvändarsupport mot våra största kunder. Du hjälper våra kunders slutanvändare med merparten av supportfrågor i form av felanmälningar, beställningar, ändringar och slutanvändarstöd för de funktionstjänster som kunden har avtalat.
Publiceringsdatum2016-05-30Dina arbetsuppgifterSlutanvändarsupport kan enklast beskrivas som en blandning av kundservice, helpdesk och tekniker. Inom din roll förväntas att du åtgärda fel på olika system - allt från fel på headset till telefonköer, lägga upp nya anknytningar samt felsöka om en hel telefoniväxel ligger nere till att stödja slutanvändarna i frågor kring användningen av deras olika handenheter.
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas krävs 1-2 års erfarenhet av att jobba med slutanvändarsupport. Då dagens telefonilösningar som regel är IP-baserade är det en fördel om du har IT-kompetens och förståelse kring hur IP-baserad telefoni fungerar och är uppbyggd. Våra kunder arbetar oftast väldigt processorienterat enligt tex ITIL och det är en stor fördel om du har vana att jobba enligt ITIL Service Operation processer, t ex Incident och Request Management och vi ser gärna att du har någon form av ITIL-utbildning och certifiering.
En mycket stor del av arbetet förutsätter kunskap i stödsystem och växlar som bl. a. används för att tillhandahålla slutanvändarsupport.
Vem är du?
Du är en ansvarsfull, driftig person som får saker att hända. Du måste ha mycket goda egenskaper i att bemöta människor i alla olika typer av händelser och du upplevs som trygg och pålitlig av kunderna idag.
Du är flexibel, villig att arbeta, vill utvecklas och klarar av många olika arbetsuppgifter samtidigt. Grunden i din person bygger på att du är pålitlig, social, ansvarfull och noggrann.
Vad vi erbjuder
Vi vill att du ska få möjligheten att utvecklas, så oavsett den nivå du befinner dig på idag så har du möjligheten att hos oss få ta certifieringar som vi bekostar. Vi vill även att du som centricare ska lära känna de övriga konsulterna, så vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor.
Vi arbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan erbjuda jobb inom de flesta branscher och på alla nivåer:
• Spännande tjänster på marknadens hetaste företag
• Karriärmöjligheter på företaget du alltid drömt om
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
Intervjuer görs löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tillträde: Snarast
Anställningstyp/arbetstider: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mikael Fjellström på tfn: 0734-159370 eller
mikael.fjellstrom@centric.eu .
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 290 konsulter anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Örebro och Karlstad. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på Facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande;
https://www.facebook.com/CentricSwedenSökord: IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support tekniker, helpdesk, helpdesktekniker, helpdesk-tekniker, IP-telefoni, IP telefoni, ITIL, konsult, Consultant, data, Jönköping
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-26
Ange följande referens när du ansöker: 1464592296299
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Fjellström 0734-159370
mikael.fjellstrom@centric.euFöretagCentric Professionals AB
AdressCentric Professionals AB
Storgatan 46
55001 Jönköping
KontorsadressStorgatan 46 17266 Linköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2874939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.