Teknisk support / First line support / Supporttekniker

Bravura / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Karlstad, Nacka, Arvika, Hagfors, Mariestad eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-03-19

Företaget
Företaget är specialiserade inom systemintegration för IT och telekommunikation och har cirka 750 medarbetare på 21 orter i Sverige. De är en del av en stor koncern och en molnleverantör med de högsta certifieringarna som erbjuder sina kunder skräddarsydda IT-tjänster. Kulturen präglas av starkt teknikintresse och en hög servicenivå och företagets medarbetare har djup teknisk kunskap inom IT-infrastruktur. De söker nu en ny medarbetare där du blir en del av ett team som präglas av en god gemenskap och en vilja av att ständigt förbättras. Tjänsten är placerad i fina lokaler i centrala Karlstad.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Bravura och arbeta som konsult under minst sex månader. Företagets intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.


Dina arbetsuppgifter
Som teknisk support ansvarar du för den första kontakten med företagets företagskunder. Rollen innebär att bistå kunderna med teknisk expertis gällande olika ärenden samt ett ansvar att leverera en lösning. Ärendena är av varierande karaktär och omfattning och kan gälla allt från mailinställningar till serverproblem samt ta från ett par minuter till två dagar att lösa. Kunderna supportas över telefon och mail. Rollen innebär kontakt med interna funktioner, bland annat 2nd line support och ditt främsta fokus är att arbeta för nöjda kunder. Här erbjuds du möjligheten att utveckla dina tekniska kunskaper och att bli en del av ett team med bra sammanhållning.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller IT
• Tidigare arbetslivserfarenhet, gärna som kundtjänst eller teknisk support
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
• Du har god dator- och systemvana
• Kunskaper inom Windows Server och Exchange ses som starkt meriterande

Vi tror att du som söker tjänsten är en person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt. Att ta egna initiativ ser du som motiverande och du har viljan samt intresset att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar och trivs i en social roll med många kontaktytor. Vidare har du har förmågan att ta dig an nya förhållningssätt och du är öppen för förändring.

Övrig information:

• Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Enligt överenskommelse (Omgående önskvärt)
Plats: Centrala Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Teknisk support, first line support, 1st line support, support, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, supporttekniker, tekniker, teknik, IT, telekom, heltid, konsult, Karlstad

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabrielle Svensson gabrielle.svensson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1780

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4677717

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: