Teknisk Support

Husqvarna AB / Kundservicejobb / Jönköping
2019-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk Support" (publicerad 2020-10-29) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Husqvarna AB i Jönköping, Ulricehamn, Värnamo, Skövde, Borås eller i hela Sverige

Är du en kommunikativ och noggrann person med en genuint tekniskt intresse? Vill du arbeta med utveckling i fokus och din insats är starkt värderad? Har du ett par års erfarenhet av kundsupport sedan tidigare? Låter det som att du är personen vi söker? Vi arbetar med löpande urval och rekrytering så sök redan idag!

Publiceringsdatum
2019-10-25

Om tjänsten
Vi söker en medarbetare till ett föräldravikariat på 9 månader till avdelningen för After Sales och teknisk support. Du kommer att ge support till både interna och externa kunder. Som teknisk support kommer du ingå i ett team som arbetar för bland annat återförsäljare och slutkonsumenter inom Sverige och det svenska säljbolaget. I början av din anställning kommer du få gå utbildningar kring produkterna du kommer ha support kring och har även tillgång till kurser online för att lära dig om Husqvarnas produkter.
På denna avdelning kommer ditt fokus att vara Robotgräsklippare. Du kommer vara en del av och bidra till avdelningens målsättning att ge tillgänglig, närvarande och noggrann service till alla kunder som behöver hjälp och du bör ha ett starkt sinne för service.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande över året. Du kommer, förutom att agera support via telefon och mail, hjälpa till att utbilda och utveckla återförsäljare i syfte av att öka deras tekniska kompetenser. I och med detta kommer arbetet att innebära cirka 20-25 resdagar under främst vinterhalvåret. Under senare delen av året när det är lite lugnare med ärenden kommer du ha möjlighet att lägga tid på produktkunskap och vidareutbildning.

Vidare kommer du att arbeta med:
• support mot existerande kunder både internt och externt
• ge professionell service via telefon och mail
• besvara och dokumentera ärenden som inkommer
• teknisk problemlösning
• utbilda och utveckla återförsäljare på den lokala marknaden
• kommunicera med kunder via sociala medier som t.ex facebook
Du ska trivas i en roll där kunden har ett stort fokus och du kan leverera hög grad av service med målet att bygga upp och bevara hög teknisk produktkunskap. Din roll kommer vara viktig för Husqvarnas fortsatta försäljningsframgångar på marknaden.

Vi söker dig som
• har ett par års erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete
• kan uttrycka dig väl både i tal och skrift, på svenska och engelska
• Har ett genuint tekniskt intresse
Det är meriterande om du.
• har praktisk erfarenhet av arbete inom teknik
• har säljerfarenhet
En viktig del för dig för att trivas i rollen är att du ska ha lätt för att kunna ta emot kundernas åsikter. Du ska trivas med variation och intensiva arbetsdagar där du måste agera analytiskt och problemlösande men även ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vidare är det viktigt att du ska kunna fokusera under stress då det under stressiga perioder kan innebära många samtal under en dag.

Övrig information
• Start: 20 januari
• Omfattning: Heltid
• Föräldravikariat 9 månader med chans till förlängning.
• Placering: Huskvarna

Din ansökan
Du är välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar till oss senast den 3 november.
Har du några frågor kring tjänsten vänligen kontakta:
Rekryterande chef - Max Johansson, max.a.johansson@husqvarnagroup.com
Har du några frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta:
Ansvarig rekryterare - Emma Elofsgård, emma.elofsgard@husqvarnagroup.com

Fackliga representanter:

Soili Johansson - Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com
Fredrik Lindström - Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Företräder samtliga Saco-förbund), fredrik.lindstrom@husqvarnagroup.com.

Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Husqvarna Group
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2018 uppgick till 41 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Föräldravikariat 9 månader med chans till förlängning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Husqvarna AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Husqvarna AB (org.nr 556000-5331)
561 82  HUSKVARNA

Jobbnummer
4881718

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Husqvarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Husqvarna AB: