Teknisk support
Dialing Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dialing Sweden AB i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Som teknisk support ansvarar du för den första kontakten med företagets kunder. Rollen innebär att bistå kunderna med teknisk expertis gällande olika ärenden samt ett ansvar att leverera en lösning. Ärendena är av varierande karaktär och omfattning och kan gälla allt från kampanjbyggnad till serverproblem samt ta från några minuter till ett par dagar att lösa. Kunderna supportas över telefon och mail. Rollen innebär kontakt med interna funktioner, bland annat med drift och 2nd line support och ditt främsta fokus är att arbeta för nöjda kunder.
Formella krav
• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller IT
• Några års arbetslivserfarenhet, från en serviceorienterad tjänst såsom försäljning, kundtjänst eller teknisk support?
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
• * Du har mycket god dator- och systemvana
• * Det är meriterande med kunskaper inom server hantering och IP telefoni
Motiveras du av att leverera lösningar till andra? Vill du arbeta i en tjänst som ger utrymme för ditt tekniska intresse? Vi söker dig som trivs i en social, kundorienterad roll och som vill arbeta i en professionell miljö.
Vi tror att du som söker tjänsten är en person med stort tekniskt intresse som trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt. Att ta egna initiativ ser du som motiverande och du har viljan samt intresset att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar och trivs i en social roll med många kontaktytor. Vidare har du har förmågan att ta dig an nya förhållningssätt och du är öppen för förändring.??
Dialing har utvecklat webbaserade säljstödsystem med IP-stöd sedan 2005 med både svenska och internationella kunder. Våra kunder uppskattar enkelheten och användarvänligheten vår plattform ger sina användare vilket gör det möjligt för dem att väsentligt öka lönsamheten och sin position på marknaden. Vi utmanar alla i branschen - men framför allt oss själva - att vara den bästa säljstödsplattformen.
Vår vision är att fortsätta fokusera på forskning som hjälper medarbetare, som ökar drivkraften på arbetsplatsen, och som får säljarna att förverkliga sin fulla potential. Vi kan hjälpa till att finjustera säljarens färdigheter, vilket i sin tur leder till ökad försäljning och intäkter till verksamheten.
Dialing har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Paphos på Cypern och Hanoi i Vietnam.
Nu söker vi medarbetare till våra kontor i Stockholm och Paphos på Cypern, där du blir en del av ett team med god gemenskap.
Publiceringsdatum2017-10-09Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-08
Ange följande referens när du ansöker: Support
KontaktPeter Mölleborn
peter@dialing.se +46840023101
FöretagDIALING SWEDEN AB
AdressDIALING SWEDEN AB
Sveavägen 166
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 166 14TR
Jobbnummer 3740379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.