Teknisk support

Kia Motors Sweden AB / Maskinreparatörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskinreparatörsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kia Motors Sweden AB i Upplands Väsby

Vi söker nu en engagerad och teknisk duktig medarbetare till vårt Technical Hotline team. Med energi, professionalitet och kundfokus arbetar du med teknisk kundsupport både från kontoret i Upplands Väsby och ute hos våra återförsäljare i ditt ålagda distrikt.

Publiceringsdatum
2015-10-28

Arbetsuppgifter
I rollen som Teknisk support stöttar du dagligen återförsäljarnas verkstäder i tekniska frågor och säkerställer kvalitet kring våra produkter. Supporten ges via gemensamma internsystem, telefon eller på plats ute i regionen. Därtill ger du support i tekniska och garantirelaterade frågor till övrig organisation inom Kia.
Du kommer att sköta drift, support och utbildning av interna system och verktyg inom det verkstadstekniska området. Dessutom svarar du för utfall vid återkallningskampanjer, utvärdering av nya modeller, samt håller i viss myndighetskontakt gällande kampanjer, miljö och teknik.
Du deltar i uppstart och utbildning av nya ÅF samt kontinuerliga teknikerträffar. Därtill svarar du för sedvanlig administrativ rapportering/publicering/hantering av tekniska ärenden till såväl ÅF som till vårt huvudkontor i Europa.

Profil
För att matcha rollen så tror vi att du har en gedigen teknisk bakgrund i teori och praktik med minst 5 års erfarenhet som mekaniker. Du bör vara intresserad av fortsatt kompetensutveckling, då vi vill säkerställa att du framöver har hög teknisk kompetens på specifikt Kias produkter. Som person är du service-minded och kundorienterad. Vi kräver dessutom god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift på både svenska och engelska. Därtill bör du ha goda IT-kunskaper i bl a Office paketet. Är du dessutom positiv och flexibel så kommer du att passa in i vår organisation.

Så ansöker du
Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till oss. Vi tar bara emot ansökningar via epost; expansion@kia.se (ange "Teknisk support" i ämnesraden). Sista ansökningsdag är 13 november. Men vi ser gärna att du skickar din ansökan till oss så snart som möjligt då intervjuer kommer att hållas löpande. För frågor angående rollen, kontakta HR-chef Jenny Eivhammar, 08-400 44 300.

Välkommen med din ansökan!

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: expansion@kia.se

Företag
KIA MOTORS SWEDEN AB

Adress
KIA MOTORS SWEDEN AB
KANALVÄGEN 12
19461 UPPLANDS VÄSBY

Kontorsadress
KANALVÄGEN 12
UPPLANDS VÄSBY

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-40044300

Jobbnummer
2500790

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kia Motors Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kia Motors Sweden AB: