Teknisk Support
Top Fuel AB / Supportteknikerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Top Fuel AB i Nacka Publiceringsdatum2015-02-10Beskrivning av verksamhetenTop Fuel är pionjärer inom tank- och cisternövervakning genom fjärravläsning. De produkter som vi utvecklade för snart 30 år sedan är fortfarande standard inom området för telematik. Med Top Fuels tjänster och produk¬ter får våra kunder inom petroleum- och kemibranschen bättre kontroll, effektivare logistik, förbättrad lönsamhet och ökad miljöhänsyn. Telematik, Internet och andra tekniska framsteg har gjort det möjligt att skräddarsy lösningar som våra kunder uppskattar. Vi är fem medarbetare och vi sitter i sjönära lokaler vid Neglinge Center i Saltsjöbaden.
Teknisk Support/kundtjänst till Top Fuel
Beskrivning av arbetsuppgifter
Vi söker dig som drivs av att jobba med support, kundservice och kundkontakter. Som teknisk support kommer du att arbeta på vår kundtjänst och övervakning av våra kunders nivåmätningssystem. Du är kundens första kontakt när det gäller support och felanmälan. Du hjälper dem på ett korrekt sätt med enklare felsökning, handhavande och information. Telefon och dator är dina främsta arbetsredskap och du tar ofta hjälp av våra duktiga underentreprenörer. I dina arbetsuppgifter ingår även konfiguration av elektronikenheter, beställning av installation och driftsättning. Vi lägger stor vikt vid proaktiv kundvård vilket innebär att Du även ansvarar för våra marknadsaktiviteter. Vem trivs på Top Fuel? Gillar du kundkontakt och att ge bästa tänkbara service? Är du van vid att ge support via telefon samt har grundläggande teknisk förståelse? Då kommer du att trivas hos oss. Din goda slutledningsförmåga och ditt analytiska sätt hjälper dig att leverera ett gott resultat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av telematik och teknisk support. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Vi tror att du som söker är självständig och har en god förmåga att ta egna initiativ. Du har ett stort tekniskt intresse och en vilja förstå och se helheten. Du är ansvarsfull och trivs med en hög frihetsgrad. Din positiva inställning, flexibilitet och förmågan att lösa problem gör att du passar för uppgiften. Vi uppskattar ett gott humör och att du har glimten i ögat Hur ser en arbetsvecka ut på Top Fuel? Som Teknisk Support på Top Fuel inser du snart att den ena dagen inte är den andra lik. Det är en mycket omväxlande och självständig roll du skall upprätthålla. Att du känner ansvar, är självgående och tar egna initiativ är en förutsättning. Teknisk support innebär: . Ta emot och besvara användarfrågor från våra kunder . Ta emot felanmälningar och göra analyser för att komma fram till vart felet finns . Proaktivt säkerställa att våra system hos våra kunder är i drift . Åtgärda brister på egen hand eller tillsammans med underentreprenörer . Löpande rapportera i vårt ärendehanteringssystem . Föreslå förbättringar i våra interna och externa system . Beställa elektronikenheter från våra underleverantörer . Konfigurera elektronikenheter
Krav .
Tekniskt intresserad . Svarar i telefon utanför arbetstid 24-7-365 vid akuta behov . Erfarenhet av teknisk kundsupport . Svenska och engelska i tal och skrift . Erfarenhet av telematik (meriterande) . Teknisk utbildning (meriterande) Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Samtal från rekryterare undanbedes.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-01
Ansökan kan skickas till e-postadress:
info@topfuel.seKontaktJens Johnsson, 08-7160303
FöretagTop Fuel AB
AdressTop Fuel AB
13333 SALTSJÖBADEN
KontorsadressVikingavägen 17B
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7160600
Faxnummer: 08-7169950
E-postadress:
info@topfuel.se Jobbnummer 2159513
Observera att sista ansökningsdag har passerat.