Teknisk support / 1st line / Pitney Bowes

Bravura / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.


Publiceringsdatum
2016-11-02

Företaget
Pitney Bowes är en amerikansk väletablerad koncern som är världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar. Organisationen är inriktad på praktiska och nyskapande företagslösningar där fokus är att hjälpa företag bli effektivare och att till fullo utnyttja sina möjligheter. Företaget grundades 1920 och finns över hela världen med över 28 000 anställda. Det svenska huvudkontoret är placerat i Sollentuna där de sitter i fina och nyrenoverade lokaler. Detta är ett globalt företag vilket innebär möjligheter till många internationella kontakter och atmosfären präglas av ett stort engagemang från medarbetarna.


Dina arbetsuppgifter
Som teknisk support hos Pitney Bowes arbetar du som first line support till företagets externa kunder. Ditt ansvarområde är att hantera ärenden gällande frankeringsmaskiner och du förväntas över telefon assistera kunderna i enklare tekniska frågor. Vid mer avancerade ärenden delegerar du vidare till servicetekniker internt. Du arbetar cirka 80 % över telefon och 20 % administrativt där du bland annat lägger upp och uppdaterar ärenden i Pitney Bowes ärendehanteringssystem. Koncernspråket är engelska och då du har kontakt med nordiska marknader i det dagliga arbetet har du god vana i engelska i såväl tal som skrift ett krav medan kunskap i andra nordiska språk är starkt meriterande. Du kommer att arbeta i ett mindre team som tillhör den nordiska funktionen.

Uppdraget är tidsbegränsat till 4 månader, du är anställd av Bravura som konsult under hela perioden. Arbetet är förlagt heltid på vardagar mellan 08-16.30.


Kvalifikationer
• Avklarad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av kundkontakt
• Tekniskt intresse
• Meriterande med erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsverktyg samt om du har kunskaper i SAP, Salesforce och/eller Windowsmiljöer. Därtill meriterande om du har kunskaper i något nordiskt språk
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

För att trivas i rollen som teknisk support är du en lösningsorienterad person med en positiv inställning till att ta dig an inkommande ärenden. Eftersom du dagligen är i kontakt med olika människor har du förmågan att agera serviceinriktat och bemöta kunder med stor förståelse. Då arbetet till stor del är händelsestyrt är du trygg i att ta egna initiativ samt ett stort eget ansvar för ditt arbete. Då du kan ha flera ärenden igång samtidigt ser vi att du som söker är en strukturerad och stresstålig person.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Häggvik, Sollentuna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teknisk, support, teknisk support first line, SAP, salesforce, Windows, frankeringsmaskin internationell, service, faktura, avtal, telefon, dansk, norsk, danska, norska, engelska, heltid, Häggvik, Sollentuna, USA, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Landestål petra.landestal@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0163

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3130713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: