Teknisk support

PayEx Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Stockholm, Upplands-Bro, Gotland eller i hela Sverige

PayEx Group är en familjeägd koncern med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten 1972 har vi drivit utvecklingen inom vår bransch och är idag nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och för fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura och reskontrahantering, inkasso och kredithantering.

PayEx skräddarsyr lösningar efter våra kunders behov och de flesta av våra system är egenutvecklade. 2:nd line support har den dagliga kontrollen över hur PayEx system mår och är organisationens direktkontakt för anmälan om uppkomna fel, både ur ett tekniskt och ett användarperspektiv. 2:nd line support består idag av 15 medarbetare med placering I Oslo, Stockholm och Visby. 

Vi söker nu en medarbetare till 2:nd line support med placering antingen i Oslo, Stockholm eller Visby.

Din roll

Som 2:nd line support är du ett tekniskt stöd till PayEx samarbetspartners och kunder. Du ansvararför för den dagliga kontrollen över hur våra system mår. Du felsöker och korrigerar genom att dagligen gå igenom felloggar och larm. Du ansvarar för att driva och avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet och du arbetar aktivt med att hitta och förekomma återkommande fel genom att utvärdera och följa upp inkommande ärenden samt vidta åtgärd vid behov. Du identifierar även rutinärenden som ska hanteras av 1:st line support och är behjälplig med att lära upp 1:st line support för att kunna hantera dessa ärenden.

I rollen ingår även att ta fram och underhålla interna tekniska FAQer och riktlinjer, ta ut rapporter där verktyg/gränsnitt saknas samt att ta fram och underhålla arbetsdokumentation. Du sätter även upp, utför ändringar och parameterkonfigurationer för kunder

Din kompetens

Vi söker dig som har erfarenhet av 2:nd line support eller motsvarande tjänst.

• Du har kunskap om databaser och SQL
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
• Du är analytisk, strukturerad, ansvarsfull, noggrann, bra på att kommunicera, arbeta självständigt och i grupp samt trivs med ett högt tempo i en omväxlande miljö med tidvis snabba förändringar.
• Det är meriterande om du har kunskap om objektsorienterad programmering.
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Din ansökan

Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse och sista ansökningsdag är 2013-04-22. Ansökningarna kommer att behandlas löpande. Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan som vi behandlar konfidentiellt.

Facklig företrädare för Unionen är Katarina Rosdahl, tfn 0498 - 20 23 23.

Publiceringsdatum
2013-04-05

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enl. ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Siavash Delgosar +47 97 56 34 57

Företag
PayEx Sverige AB

Adress
PayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby

Jobbnummer
1513816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: