Teknisk support
Payzone / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-12-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support" (publicerad 2012-02-22) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Payzone i Stockholm Payzone är idag Europas ledande företag inom utvecklandet av lösningar för elektroniska transaktioner. Koncernen erbjuder sina kunder en rad produkter inom segmenten betalningslösningar för konto- och kreditkort, transaktionslösningar kopplade till kontantkortstelefoni, bonussystem och elektroniska presentkort. Vi har nyligen blivit certifierade enl. PCI DSS. Det är en mycket omfattande säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard för att säkra alla kortbetalningar. Vi är mycket stolta, att vi som första svenska företag inom vårt område, klarat av den certifieringen. Payzone är ett europeiskt bolag med kontor i 19 länder. Bolaget, som grundades 1989 (under namnet ITG), omsatte 2006 ca EURO 2,8 miljarder och sysselsätter närmare 700 anställda. Den nordiska verksamheten omsätter ca SEK 350 miljoner på ett 50-tal anställda. Payzone Nordic AB ansvarar för koncernens pan-nordiska verksamhet utifrån kontoret i Marievik, Stockholm. Läs mer om Payzone och vår verksamhet på
www.payzone.se.Vi söker två medarbetare på heltid till vår kund Payzone som är Europas ledande transaktionshus. Företaget ligger i fina lokaler i Liljeholmen, Stockholm, och på kontoret är det en glad och positiv stämning. Du kommer att ingå i det tekniska supportteam som arbetar med att ge support till Payzones kunder och kassapartners, avseende deras betallösning och tillhörande utrustning.
Payzones tekniska support är organiserad under avdelningen Operations. Inom Operations ligger även Payzones kundsupport. Kundsupporten tar emot alla inkommande samtal och mail, löser de enklare ärendena och lägger de mer komplexa tekniska frågorna vidare till vår tekniska support. Det tekniska supportteamet består idag av 4 personer och Payzone vill nu utöka teamet då dem planerar att utöka sina öppettider för tekniska problem som kan uppkomma under kvällar och helger.
Publiceringsdatum2011-12-29Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med att ge support till Payzones kunder och partners. Du kommer främst att arbeta med fördjupad felsökning och supportfrågor. Du kommer även att ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel som uppkommer i större utsträckning.
Utöver detta kommer du att arbeta med följande:
Loggfilsläsning
Felsökning betallösning
Felsökning terminaler
Eskalering till IT-driften vid centralt fel internt eller driftpartners
Tekniska frågor kring PC, Windows, brandväggar, nätverk och antivirus.
Dokumentation och rapportering av buggar till utvecklingsavdelningen.
Teknisk support och felsökning av hårdvara och mjukvara
Lämplig bakgrund
Vi vill att du har arbetat med tekniskt supportarbete tidigare och har god vana av att ge service via telefon och e-mail. Du bör ha goda kunskaper i PC- och nätverksmiljö. Du trivs i rollen som supporthandläggare, stimuleras av att ge god service och arbeta med teknisk felsökning. Då arbetsbelastningen kan variera kraftigt ska du även vara stresstålig och kunna göra prioriteringar i ditt arbete. Du behöver både kunna samarbeta i grupp och även kunna arbeta självständigt.
Du bör ha en god teknisk förståelse eftersom våra produkter är relativt tekniskt avancerade. När du väl är på plats förser Payzone dig med relevant utbildning kring deras produkter.
Övrig informationI denna rekrytering samarbetar Payzone med SW. Låter denna tjänst intressant? Välkommen med din ansökan innehållande personligt brev samt CV snarast då urval och intervjuer sker löpande. Har du några frågor går det bra att kontakta Linda Marcus på 08-407 55 51
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Marcus, +46 8 407 55 51
FöretagPayzone
AdressPayzone
10391 Stockholm
Jobbnummer 1117231
Observera att sista ansökningsdag har passerat.