Teknisk specialist sökes
Stena Line / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stena Line i Göteborg,
Borås,
Trollhättan,
Varberg,
Lidköping eller i
hela Sverige Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien och runt Storbritannien. Antalet anställda uppgår till cirka 5 700 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 16 miljoner passagerare, cirka 3 miljoner bilar och drygt 1,5 miljoner fraktenheter. Läs mer på
www.stenaline.comPubliceringsdatum2008-05-09Dina arbetsuppgifterVi söker nu en driven teknisk specialist inom området klientadministration till Stena Line IT Services. Arbetet sker i en modern miljö i ett spännande företag. Tempot är högt och vi behöver förstärkning. Teknisk Service ansvarar för klientmiljön inom Stena Lines samtliga 18 färjelinjer och 34 kontor i norra Europa. Klientmiljön är centraliserad och styrs till stora delar från Göteborg via ett antal verktyg såsom FastTrack, BigFix, Citrix Presentation Server och Trend antivirus m.fl.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Tillsammans med övrig personal driva och utveckla klientplattformen inom såväl Windows som Citrix Presentation Server.
• Lösa problem som uppstår hos kunden.
• Arbeta proaktivt för att minska fel hos kunden.
• Utveckla klientplattformen för framtiden.
Då gruppens övriga medlemmar ansvarar för daglig drift av klienter, skrivare, kassor m.m. förväntas du även delta i detta arbete som en i gruppen. Fel loggas i ett ärendehanteringssystem och hanteras via en intern process där du själv ansvarar för att lösa tilldelade uppgifter. Arbeten utförs ofta i projektform där du kan komma att fungera både som projektdeltagare och projektledare. Arbetet kan innebära såväl resor samt beredskapstjänstgöring utöver ordinarie arbetstid.
Vem söker vi?
Är du personen som klarar ett stundtals högt tempo med många bollar i luften, men samtidigt kan prioritera hög servicenivå till kunden? Då är du sannolikt den IT-tekniker vi söker.
Du har en teknisk utbildning samt stor erfarenhet av drift och utveckling av Microsoft klientplattformar. Du har tidigare administrerat en klientplattform och meriterande är specialistkunskap inom något eller några av följande områden: Citrix Presentation Server, MSI-paketering, VB-script eller group policies. Erfarenhet från större internationell organisation ses som meriterande. Vi ser gärna att du kanske är lite av en visionär inom klientområdet och att du kan lyfta blicken och se helheten. Vi förutsätter att du är en god lyssnare samt att du fungerar väl i grupp. Vi värdesätter en hög servicekänsla och att du ser en utmaning i kundmötet. Du har körkort samt goda kunskaper i engelska. Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män i olika åldrar.
Så ansöker duTjänsterna är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.
Du är välkommen med din ansökan senast måndag 31 mars 2008.
Tjänsten söker du via
www.stenaline.comFör frågor kring tjänsten är Du välkommen att kontakta; Manager Technical Services Jan Hedenskog tfn: 0704-858659
För frågor kring rekryteringsprocessen är Du välkommen att kontakta; Personalansvarig Therese Tellner tfn: 031-858275.
KontaktJan Hedenskog
Technical Services Manager
• 0704-858659
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagStena Line
AdressStena Line
40519 Göteborg
Jobbnummer 216975
Observera att sista ansökningsdag har passerat.