Teknisk säljsupport med kunden i fokus!
Business Check I Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Business Check I Sverige AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Vår kund fortsätter att expandera och behöver förstärka sin support- och IT avdelning med en teknisk säljsupporttjänst. På uppdrag av kund söker vi en person som har en bra grund i lösningsorienterad kundsupport och säljstöd samt är naturligt och djupt intresse i att se erbjudandet med kundens ögon.
Vi ser framför oss Dig som har en framgångsrik karriär inom kundsupport eller säljsupport, som känner att du har nått gränsen för din utveckling på ditt nuvarande jobb. Du känner starkt att det är dags att ta en ny utmaning och gå in i en roll som innebär kundnära produktutveckling och innovativa lösningar för att underlätta kundernas arbete.
Du skall stå mitt i fåran mellan ?sälj? och kundlösning med fokus på förståelse för teknik, affärsprocesser och framförallt kundnytta. Kundnytta är din ledstjärna!
Du kommer att arbeta med allt från att vara ett tekniskt stöd i säljarnas samtal med kunderna till att vara projektledare gällande utvecklingen av tekniska samarbeten med både nya och befintliga kunder. Efter samtalen skall du komma med förslag till lösningar som bygger på de produkter och tjänster som ingår i vår kunds produktportfölj samt att det som sedan avtalas levereras till kunderna. Arbetsuppgifterna kan även innebära lösningar gällande interna flöden och arbetsprocesser.
Du stöttar säljaren i dennes löpande kontakt med kunden under hela avtalsperioden. Du bidrar till vidareutvecklingen av leveransorganisation och är länken mellan kund, säljare och support. Du är en viktig del i kommunikationen med kunden och att översätta kundens behov av lösningar till vår kunds produkter och tjänster. I tjänsten ingår också stora möjligheter till att påverka den egna produktutvecklingen.
Vi söker dig som har erfarenhet av kundlösningar inom IT, kredithantering, finansiella produkter eller snarlika områden. Har du en akademisk utbildning är det bra, men det viktiga är att du kan ?lösa kundens problem med vår kunds erbjudanden?. Har du utbildning relaterat till eller har arbetat med affärsutveckling så är det ytterligare ett plus.
Vår kund arbetar nästan uteslutande med Microsofts produkter och därför är det en fördel om du är väl bekant med eller har utbildning inom Microsoft SQL server, webservices och liknande. Du ska ha ett strukturerat arbetssätt och tycka om att arbeta i projekt ändra fram till mål
• Du är analytisk och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• Du tycker om kundkontakter, gillar service och att kommunicera
• Du är driven, positiv och något av en visionär.
• Att kunna se möjligheter i varje utmaning är också en egenskap vi sätter värde på!
Vår kund erbjuder ett utvecklande och spännande arbete hos marknadens mest expansiva företag inom sin bransch. Du kommer att ingå i IT- och supportavdelning som i dag består av 6 personer.
Kontaktperson: Jonas Hagenfeldt, IT- och Supportchef. 031-722 71 50
Publiceringsdatum2011-04-26Arbetstider och omfattningTillsvidareanställd
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-10
Ange följande referens när du ansöker: 1202
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJonas Hagenfeldt
FöretagBusiness Check i Sverige AB
AdressBusiness Check i Sverige AB
Odinsgatan 10
41103 Göteborg
Jobbnummer 913316
Observera att sista ansökningsdag har passerat.