Teknisk säljare till gasturbintillverkare
Skill Rekrytering & Bemanning AB / Säljarjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Söderköping eller i
hela Sverige Har du erfarenhet som säljare och är redo för en ny utmaning? Läs mer om denna spännande tjänst nedan!
Publiceringsdatum2024-01-11Om företagetFöretaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 30000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik.
ArbetsuppgifterVi söker nu en Bid Manager till Siemens Service säljorganisation. I denna roll kommer du att ansvara för försäljningen och koordineringen av reservdelar till Siemens MGT Gasturbiner. Du kommer att vara en central aktör i säljprojekt, där samarbete med olika avdelningar och gränssnitt är avgörande. Arbetet innebär att driva försäljning, rapportera och ha budgetansvar, med ett primärt fokus på affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet, framförhållning och säljfokus.
Dina Ansvarsområden:
• Försäljningsansvarig för reservdelar till planerade serviceinspektioner.
• Samarbeta med lokal marknadsansvarig och säljare globalt för planering och försäljning.
• Ansvarig för extraförsäljning under pågående serviceinspektioner.
• Driva större reservdelsprojekt tillsammans med teknik.
• Prognos och budgetansvar för försäljning på din marknad.
• Ständiga förbättringar för försäljning av reservdelar och deltagande i verksamhetsutvecklingsprojekt.
ProfilFör att passa i rollen ser vi att du har:
• Högskoleexamen med några års arbetslivserfarenhet.
• Tekniskt intresse och erfarenhet av försäljning.
• Intresse för att förbättra kundrelationer.
• Förmåga att hantera koordinerande roll med många kontaktytor.
• Organiserad och strukturerad med problemlösningsförmåga.
• Flytande i svenska och engelska.
• Lagspelare med förmåga att samarbeta över avdelningsgränser.
• Ekonomiska kunskaper ses som meriterande.
• Erfarenhet av MS Office och gärna SAP.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist,
johanna.lindquist@skill.se.
Välkommen med din ansökan!
Om företagetSkill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9118".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618),
https://skill.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Johanna Lindquist
johanna.lindquist@skill.se Jobbnummer 8385468
Observera att sista ansökningsdag har passerat.