Teknisk rådgivare inom natursten till S:t Eriks i Uppsala

2Complete AB / Säljarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Enköping, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-08-27

Arbetsuppgifter
Drivs du av att driva kundprojekt och identifiera nya affärsmöjligheter? Vi har en roll där du har möjlighet att förändra och förbättra processer tillsammans med dina kollegor och samtidigt få möjligheten att följa teknikutvecklingen inom segmentet Natursten och Granit.

Rollen som innesäljare/teknisk rådgivare innebär att vara ansvarig support inom segmentet natursten och granit. Där du förväntas företräda företaget gentemot externa kunder och på ett professionellt sätt svara på kunders förfrågningar som kommer till dem via samtal och mejl. Arbetet innebär också att lägga orders, ge tekniskt stöd och verka för merförsäljning samt följa upp offerter. Vidare ingår att upprätthålla kvalitet i deras affärssystem gällande kundinformation, kundavtal och priser samt stödja utesäljare/innesäljare i sitt arbete. I rollen förväntas man ständigt förbättra och utveckla arbetet inom Go-to-market.
• ???????????????????????????????????????????????????????????????
ANSVARSOMRÅDE & ARBETSUPPGIFTER

• Ansvara för att följa teknikutvecklingen inom segmentet
• Ansvara för bruttoprissättning inom segmentet
• Bidra till bearbetning av slutanvändare, konsulter och föreskrivare inom segmentet för att identifiera nya affärsmöjligheter
• Bygga och förvalta lönsamma kundrelationer med fokus på kundnöjdhet och kundnytta
• Supportera utesäljare/innesäljare med de tekniska underlag som krävs vid offert och order
• Vid behov, driva kundprojekt tillsammans med utesäljare/innesäljare
• Kunna registrera och uppdatera orders i affärssystemet samt bekräfta till kund
• Boka transporter, leveransbevakning av dessa och vid avvikelser informera kund
• Svara på inkommande samtal och mejl
• Göra offerter upp till ett värde specificerat i företagets attestordning i samråd med kundansvarig.
• Identifiera förbättringsområden och driva förbättringsprocesser tillsammans med kollegor
• Väl känna till och arbeta i överensstämmelse med företagets policy, mål och kvalitetssystem

Om företaget
S:t Eriks utvecklar, tillverkar, säljer och levererar Mark-, Tak- och VA-system till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden. De är ca 400 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige från Staffanstorp i söder till Piteå i norr. Mer information om företaget och verksamheten hittar du på www.steriks.se

Profil
Vi söker dig som motiveras av att arbeta med kunder, är en van telefonanvändare och kan hantera en stor orderingång samt offerthantering. Vi ser gärna att du har erfarenhet från bygg, mark, stenanläggning eller motsvarande. Du är en affärsmässig och serviceinriktad person som är van vid att arbeta självständigt och strukturerat i flera affärssystem. Vi lägger alltid stor vikt vid dina personliga egenskaper och du bör trivas med att jobba i ett högt tempo och ha en god förmåga att skapa kontakter och bygga goda relationer. Medarbetare inom verksamheten förväntas att vara förebild i ord och handling för policys, regler, riktlinjer och agera normgivare och kulturbärare för personal inom företaget.

Kvalifikationer
• Kunna prissätta eller inhämta priser
• Förstår ritning och föreskrift
• Enklare Kunskap i CAD
• Har mycket god datavana
• Har erfarenhet av administrativt arbete
• Har erfarenhet från något större affärs/orderhanteringssystem
• Talar och skriver svenska och engelska flytande
• Kunskaper i Excel
• Tekniskt förståelse/intresse för branschrelaterade produkter.

Meriterande
• Säljerfarenhet från någon stenleverantör
• Kontaktnät hos beställare, projektörer, föreskrivare samt entreprenörer
• erfarenhet från Jeeves är meriterande.

Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring rollen är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jasmine Jansson.

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
2Complete AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3258".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
2Complete AB (org.nr 556811-8334), http://www.2complete.se

Kontakt
Jasmine Jansson
jasmine.jansson@2complete.se

Jobbnummer
6924487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: