Teknisk produktansvarig sökes till Clear Channel

Komet Sverige AB / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Clear Channel är en del av världens största mediebolag och är Sveriges största företag inom utomhusmedia. Företaget ägs sedan 1998 av den amerikanska koncernen Clear Channel Communications Inc. Koncernen har mer än 1 miljon displayer och är verksam i över 50 länder på fem kontinenter. 2008 skapades en ny ägarbild i företaget då Clear Channel köptes ut från den amerikanska börsen. Denna ägarform har nu gett sitt avtryck i organisationen - med tydligt fokus på lönsamhet och effektivt resursutnyttjande. Företaget kännetecknas också av en entreprenörskultur som lämnar ett stort utrymme för individen.

Clear Channel erbjuder sina kunder att effektivt nå sina målgrupper när de är som mest mottagliga för reklambudskap. I hela Sverige. Dygnet runt.

Clear Channel söker en teknisk produktansvarig med stort intresse för teknik och som gillar att vara specialist på sitt område. Som teknisk produktansvarig kommer du att vara ansvarig för den tekniska kunskapen runt Clear Channels totala produktsortiment.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

• Tekniskt ansvarig och "center of excellence" för samtliga objekt och nyttigheter. Detta innefattar bland annat ansvar för utbildning, att sätta standarder för underhåll, beställningar av reservdelar, med mera. Huvudkontakt gentemot Clear Channel International i tekniska frågor.

• Produktutveckling av samtliga objekt och nyttigheter.

• Operativt tekniskt ansvarig för City Bikes och Play (Digitalt), vilket bland annat inkluderar upphandling av nya objekt som cyklar, upphandling av drift, säkerställande av effektiv teknisk lösning och support, kontakt med återförsäljare och kravställande ansvar för drift och funktion av våra digitala nätverk m.m.

• Administrativt ansvar, vilket innefattar skapande och dokumentation av processer för underhåll av samtliga objekt och nyttigheter, uppföljning av budget samt genomförande av prognosarbete, kontroll av faktura/fakturaunderlag.

Är du den vi söker?

I rollen ingår krav på hög teknisk kompetens och begåvning samt god omvärldskännedom. Du ska därför ha en mycket god konceptuell kännedom om:

• Hur tekniska lösningar fungerar och kan utvecklas

• Hur marknadstrender fungerar och hur de kan påverka ett produktutbud

• Hur man skapar effektiva processer

• Hur man skapar hög leveranskvalitet

• Grundläggande IT-, mekanik- och elektronikkunskaper.

Du har sannolikt erfarenhet från liknande, mångfacetterat arbete med teknisk inriktning, men det är inget krav att du har jobbat inom mediebranschen. Du har också god erfarenhet av tekniskt projektledararbete och är van vid att driva processer med såväl interna som externa aktörer.

Du bör vara van vid att föra diskussioner och skriva avtal med externa leverantörer och det är meriterande om du har jobbat med internationella kontakter - internt och externt.

För att fungera väl i rollen behövs goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift) samt datorvana.

Personlighet

Det är viktigt att du gillar kombinationen av operativt och planerande/strategiskt arbete. Dessutom tror vi att du har ett stort prylintresse och är något av en "uppfinnarjocke". Samtidigt finns en naturlig social kompetens som gör att du är skicklig på att kommunicera på alla nivåer inom och utanför företaget.

Du brinner också för att förädla och utveckla befintliga lösningar och ständigt tänka utvecklingsinriktat. Att du dessutom är serviceminded och affärsinriktad ser vi som en självklarhet. Det är viktigt att du är en självgående, noggrann och lojal person med starkt personlig drivkraft som är van vid att arbeta självständigt och målinriktat i ett högt tempo i en föränderlig och actionorienterad miljö.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Komet och frågor besvaras av rekryteringskonsult Anna Olsson på 020- 25 26 00 alternativt anna.olsson@komet.se . Frågor besvaras från v. 33. Skicka in din ansökan genom ansökningsformuläret nedan, vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post.

Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan dig och kund, men att du sedan blir anställd av företaget.

Publiceringsdatum
2012-07-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Olsson, 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm

Jobbnummer
1297516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: