Teknisk orderhanterare och inköpssupport

Hireq AB / Kontorsjobb / Hylte
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Hylte, Värnamo, Alvesta, Ljungby, Växjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hireq AB i Hylte, Värnamo, Ljungby, Växjö, Gislaved eller i hela Sverige

Om Landeryds Mekaniska Verkstad AB:

Landeryds Mekaniska Verkstad AB är ett familjeföretag med anor från 1940-talet. På över 7 000 kvadratmeter har vi skapat en flexibel anläggning där vi kan hjälpa kunder med en mångsidig produktionslösning för små och medelstora serier. Vår produktion kompletteras med flera bearbetningstekniker som vi kan hjälpa kunder med tillsammans med våra samarbetspartners. All vår tillverkning sker i Sverige. Bland våra kundreferenser återfinns ABB, Atlas Copco med flera. Här arbetar vi med målsättningen att vi ska vara en komplett kvalitets- och miljömedveten underleverantör till svensk och internationell verkstadsindustri. Vi arbetar enligt ISO-standarderna, såväl när det handlar om kvalitet som miljö. Vi är idag cirka 23 anställda medarbetare och omsätter cirka 30 miljoner SEK. Läs mer om oss på www.landerydsmekaniska.se

Vi expanderar och behöver därför förstärka vår verksamhet med en medarbetare som Teknisk orderhanterare och inköpssupport.

Publiceringsdatum
2018-09-19

Dina arbetsuppgifter
Som Teknisk orderhanterare och inköpssupport hos oss kommer att ha mycket varierande arbetsuppgifter och vara att vara inblandad i många olika arbetsmoment. Du kommer bland annat att arbeta med:

• Orderhantering mot intern produktion.

• Administrativt stöd vid produktionsplanering

• Ritningshantering

• Materialavrop

• Inköpsplanering av material

• Inköp av material

• Leveransbevakning av inköp och order

I rollen ingår också att bistå ledningen i olika frågeställningar.

Profil
Vi söker dig som har någon form av erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har teknisk förståelse och intresse. Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkningsindustrin. Du bör även ha god datorvana.
För att lyckas i rollen har du en god samarbetsförmåga, är utåtriktad och kommunikativ och har en analytisk ådra. Affärsmässighet, drivkraft och förmåga att se möjligheter krävs också för att lyckas och trivas i rollen. Du gillar att arbeta i en miljö med stor och varierande kontaktyta, både externt och internt. Som person är du ansvarsfull, noggrann, flexibel och har förmågan att se saker ur olika perspektiv.

Du har även ett stort engagemang, vill utvecklas och har en god initiativförmåga.

Du har B-körkort och behärskar svenska i både tal och skrift.

Vi erbjuder:

Vi erbjuder dig stimulerande arbete i ett bolag som har en stark utveckling och tillväxt. Arbetet innebär stor frihet under eget ansvar. Vi har korta beslutsvägar och du blir en viktig del i vår verksamhet.

Varaktighet, arbetstid
Heltidsanställning Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulf Kullman 035-55101

Företag
HIREQ AB

Adress
HIREQ AB
Svartgränd 1
27143 Ystad

Kontorsadress
Svartgränd 1 27143 Ystad

Jobbnummer
4356629

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hireq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hireq AB: