Teknisk och vetgirig kundsupportstjärna till Unilin

Unilin Nordic AB / Kundservicejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unilin Nordic AB i Malmö

Brinner du för att ge kunden bästa tänkbara bemötande, att leverera kundsupport i världsklass? Att arbeta med både B2B och B2C? Att hjälpa och supporta såväl interna som externa kunder, att möta kunder från flera nordiska länder och på mer än ett språk?
Ditt uppdrag
I ditt uppdrag som kundsupportmedarbetare på det nordiska huvudkontoret i Hyllie, Malmö, för Unilin Nordic AB arbetar du primärt med att ta emot reklamationer, tolka och hjälpa kunden på bästa sätt oavsett om reklamationen godkänns eller avslås. Du tycker det svåra samtalet är det roligaste. Vi har som mål att alltid överträffa kundens förväntningar i vårt bemötande och arbete.
Att vi levererar kundsupport i världsklass helt enkelt!
En del av din tid arbetar du med våra inkommande samtal och mejl där du ger teknisk och designmässig information och råd kring våra golv och dess tillbehör, guidar kund och konsument till rätt val och rätt beställning. Du är delaktig i att sälja in och följa upp användandet av våra produkter och tjänster. Du möter idag främst våra återförsäljare. Kontakten med konsumenter som vill ha dina råd kring golv, vilken som passar bäst var och till vad, är ökande och även här behövs din kompetens och ditt trevliga bemötande. Du fångar upp och uppmärksammar vad vi kan göra bättre och för det vidare i organisationen.
Du ingår i ett team om fyra personer inom det större Kundsupportteamet som främst har ett ansvar för vår reklamationshantering.
För att lyckas i denna roll tror vi att:
• Du har ett förtroendeingivande sätt och trivs med att arbeta i team
• Du har en god teknisk förståelse och är nyfiken på att lära dig allt om golv och dess uppbyggnad
• Du är van att jobba i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter
• Du har en stark social kompetens och brinner för att ge snabb, korrekt och god service och support
• Du är initiativrik, strukturerad, noggrann och lyhörd
• Du trivs med att arbeta undersökande och uppföljande i syfte att ge kunden bästa möjliga service
• Du är nyfiken, nytänkande och har ett stort intresse för golv och hemmiljö

Våra krav på dig
• Du har ett par års erfarenhet av arbete på kundservice- eller supportavdelning
• Du har bred digital kompetens, förmåga att snabbt lära dig nya program
• Du är effektiv och strukturerad i din administration
• Du är flexibel och drivande
• Du försöker alltid hitta förbättringar och vill delta i att driva din grupp framåt
• Du räds inte monotont arbete och finner en stolthet i att alltid leverera ett bra arbete
• Du skriver och talar flytande svenska och har en god engelska, meriterande med kunskaper i annat nordiskt språk

Din personlighet är viktig. För att lyckas i tjänsten bör du vara en person med stort driv som är kommunikativ och utåtriktad. Du brinner för support och service och du är lyhörd, nyfiken och samarbetar gärna med andra. Du bidrar aktivt i våra högt satta målsättningar om att alltid ge bästa support och service till våra kunder.
Arbetstid
Måndag - Fredag. Fast anställning med en sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att inbegripa enstaka resdagar per år.
Om Unilin
Det är över 30 år sedan Pergo uppfann laminatgolvet. Idag är varumärket synonymt med vackra, praktiska golv - en tradition med rötterna i "Laminatets historia". Det började som en idé om vackra golv med kapacitet att stå emot vardagens utmaningar och se snygga ut även efter många års användning. För att underlätta ytterligare gjorde vi dem extremt enkla att lägga och underhålla. Sedan 2013 ägs varumärket Pergo av Mohawk Industries, Inc., världens största golvföretag med verksamhet i Nordamerika, Europa, Asien och Australien. Pergos produkter tillverkas av golvdivisionen inom UNILIN bv, med säte i Belgien.
Som arbetsgivare framträder UNILIN som ett passionerat och innovativt tillväxtföretag. På alla nivåer är verkliga entreprenörer kärnan i UNILINS framgång. Företagskulturen kännetecknas av investeringar i teknik och humankapital.

Publiceringsdatum
2021-10-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-05

Adress
Unilin Nordic AB
Hyllie Boulevard 39 3 TR
21537 Malmö

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Teknisk Kundsupportstjärna".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Unilin Nordic AB (org.nr 556077-6006)
Hyllie Boulevard 39 3 TR (visa karta)
215 37  MALMÖ

Ansökan
E-post: anna.ostrand@unilin.com

Kontakt
Customer Service Manager
Anna Östrand
anna.ostrand@unilin.com
0762230855

Jobbnummer
6053042

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unilin Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unilin Nordic AB: