Teknisk och kundfokuserad Leveranskonsult till Medtechföretag

Help At Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Om vår kund
Kibi är en ledande Medtech-leverantör inom medicinsk dokumentation och diagnostik.
KIBI Nordic grundades 1997 och har framgångsrikt etablerat sig och vuxit på marknaden. Fler än hundra sjukhus och vårdcentraler använder idag KIBI Healthcare Solutions produkter och tjänster inom medicinsk dokumentation och diagnostik. Bland kunderna återfinns 15 landsting och regioner i Sverige och utöver detta bedriver företaget en omfattande verksamhet i Finland och Danmark.

Kibi utvecklar egna framgångsrika system/programvarulösningar och är specialister inom det medicintekniska området. Kibi samarbetar dessutom med partners i USA, Tyskland, Italien och Kanada.

KIBI:s lösningar är enkla att använda och antar utmaningen att leverera individuellt anpassade tjänster till flera branscher.

Kibi kommer nu med större fokus och mer muskler förstärka sin organisation och öka leveranskapaciteten till kunderna.

För KIBI Healthcare Solutions söker vi nu därför en teknisk leveranskonsult.

Publiceringsdatum
2016-09-30

Dina arbetsuppgifter
Som leveranskonsult är du medlem i den nordiska leveransorganisation och arbetar med implementeringar av Kibis lösningar till kunder inom hälso- och sjukvård.
Rollen innebär att analysera, designa, planera och införa nya systemlösningar hos kunden.

Du kommer att installera programvaror på servrar och konfigurera Kibis applikation ute hos kunderna.

Detta inkluderar att hitta de bästa tillvägagångssätten för att möta kundernas krav och för att uppnå den högsta nivån av kundtillfredsställelse. Du arbetar i ett team i ett nära samarbete med försäljningsavdelningen och utvecklingsavdelningen.

Ansvarsområden
• Stöd till kundernas verksamhet vid leverans och installation
• Support vid säljmöten och förstudier
• Analys, design och dokumentation
• Leda arbetet med införande, driftsättning, test och utbildning
• Integrationer och proaktivt underhåll
• Uppföljning, stöd och support till befintliga kunder

Vem söker vi?
Du har en akademisk utbildning inom IT från teknisk högskola, systemvetenskap eller motsvarande och gärna erfarenhet av att arbeta som leveranskonsult mot sjukvården, med produkter/system och lösningar inom Healthcare IT/Medicinteknik.

Färdigheter och kunskaper:
• Kunskaper inom HL7, DICOM, XML
• Microsoftprodukter (operativsystem, SQL, Visualstudio, Visio)
• Linux och NoSQL
• Kompetens och kunskap om allmän IT; arbetsstationer, servrar, kommunikationsteknologi

Vi söker dig som är lösningsorienterad och kundfokuserad och som gillar att göra skillnad för kund. Du har erfarenhet av att leverera tekniska lösningar och är van vid att arbeta i projektform. Du tycker om att arbeta i team och har lätt för att etablera och utveckla kontakter.

Som person är du självgående och van vid att ta stort eget ansvar. Du är en initiativtagande och orädd problemlösare, en utmärkt analytiker samt social och serviceinriktad. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Resor förekommer i rollen.

Du erbjuds
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och bygga KIBI, ett innovativt företag på frammarsch med attraktiva produkter, ambitiösa mål och korta beslutsvägar. Du kommer få möjlighet att jobba med ny teknologi och nya lösningar inom hälso- och sjukvården i ett fantastiskt team med bra stämning. KIBIS:s organisation präglas av ett öppet och prestigelöst klimat där nya ideér välkomnas. Det finns stor möjlighet att utvecklas i rollen och till andra positioner då mycket händer på KIBI och med produkterna.

Omfattning:
Detta är en direktrekrytering på heltid med placering på huvudkontoret på Sveavägen i Stockholm.

Så ansöker du
Urval och presentation sker löpande så skicka in din ansökan redan idag via www.maxkompetens,se
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare; Jeanette Magnusson på mail: jeanette.magnusson@helpatwork.se
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön
enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Magnusson

Företag
Help at Work Sweden AB

Adress
Help at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 37 11156 Stockholm

Jobbnummer
3078622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help At Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help At Work Sweden AB: