Teknisk och kundfokuserad Leveranskonsult till Medtechföretag
Help At Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Om vår kund
Kibi är en ledande Medtech-leverantör inom medicinsk dokumentation och diagnostik.
KIBI Nordic grundades 1997 och har framgångsrikt etablerat sig och vuxit på marknaden. Fler än hundra sjukhus och vårdcentraler använder idag KIBI Healthcare Solutions produkter och tjänster inom medicinsk dokumentation och diagnostik. Bland kunderna återfinns 15 landsting och regioner i Sverige och utöver detta bedriver företaget en omfattande verksamhet i Finland och Danmark.
Kibi utvecklar egna framgångsrika system/programvarulösningar och är specialister inom det medicintekniska området. Kibi samarbetar dessutom med partners i USA, Tyskland, Italien och Kanada.
KIBI:s lösningar är enkla att använda och antar utmaningen att leverera individuellt anpassade tjänster till flera branscher.
Kibi kommer nu med större fokus och mer muskler förstärka sin organisation och öka leveranskapaciteten till kunderna.
För KIBI Healthcare Solutions söker vi nu därför en teknisk leveranskonsult.
Publiceringsdatum2016-09-30Dina arbetsuppgifterSom leveranskonsult är du medlem i den nordiska leveransorganisation och arbetar med implementeringar av Kibis lösningar till kunder inom hälso- och sjukvård.
Rollen innebär att analysera, designa, planera och införa nya systemlösningar hos kunden.
Du kommer att installera programvaror på servrar och konfigurera Kibis applikation ute hos kunderna.
Detta inkluderar att hitta de bästa tillvägagångssätten för att möta kundernas krav och för att uppnå den högsta nivån av kundtillfredsställelse. Du arbetar i ett team i ett nära samarbete med försäljningsavdelningen och utvecklingsavdelningen.
Ansvarsområden
• Stöd till kundernas verksamhet vid leverans och installation
• Support vid säljmöten och förstudier
• Analys, design och dokumentation
• Leda arbetet med införande, driftsättning, test och utbildning
• Integrationer och proaktivt underhåll
• Uppföljning, stöd och support till befintliga kunder
Vem söker vi?
Du har en akademisk utbildning inom IT från teknisk högskola, systemvetenskap eller motsvarande och gärna erfarenhet av att arbeta som leveranskonsult mot sjukvården, med produkter/system och lösningar inom Healthcare IT/Medicinteknik.
Färdigheter och kunskaper:
• Kunskaper inom HL7, DICOM, XML
• Microsoftprodukter (operativsystem, SQL, Visualstudio, Visio)
• Linux och NoSQL
• Kompetens och kunskap om allmän IT; arbetsstationer, servrar, kommunikationsteknologi
Vi söker dig som är lösningsorienterad och kundfokuserad och som gillar att göra skillnad för kund. Du har erfarenhet av att leverera tekniska lösningar och är van vid att arbeta i projektform. Du tycker om att arbeta i team och har lätt för att etablera och utveckla kontakter.
Som person är du självgående och van vid att ta stort eget ansvar. Du är en initiativtagande och orädd problemlösare, en utmärkt analytiker samt social och serviceinriktad. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Resor förekommer i rollen.
Du erbjuds
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och bygga KIBI, ett innovativt företag på frammarsch med attraktiva produkter, ambitiösa mål och korta beslutsvägar. Du kommer få möjlighet att jobba med ny teknologi och nya lösningar inom hälso- och sjukvården i ett fantastiskt team med bra stämning. KIBIS:s organisation präglas av ett öppet och prestigelöst klimat där nya ideér välkomnas. Det finns stor möjlighet att utvecklas i rollen och till andra positioner då mycket händer på KIBI och med produkterna.
Omfattning:
Detta är en direktrekrytering på heltid med placering på huvudkontoret på Sveavägen i Stockholm.
Så ansöker duUrval och presentation sker löpande så skicka in din ansökan redan idag via
www.maxkompetens,seVid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare; Jeanette Magnusson på mail:
jeanette.magnusson@helpatwork.seVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJeanette Magnusson
FöretagHelp at Work Sweden AB
AdressHelp at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 37 11156 Stockholm
Jobbnummer 3078622
Observera att sista ansökningsdag har passerat.