Teknisk kundtjänsthandläggare

Trelleborgs kommun, Tekniska förvaltningen, Energiavdelningen / Bankjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Tekniska förvaltningen, Energiavdelningen i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Arbetsplatsen är idag del av den tekniska förvaltningen inom Trelleborgs kommun.

Vi är just nu inne i en utvecklande och spännande fas, då det händer mycket inom vårt verksamhetsområde. Energiavdelningen består idag av 27 medarbetare som tillsammans arbetar med att se till att kommunens elnät fungerar. Avdelningen är fördelad på tre enheter; administration och kund- och fakturasupport, planering- och teknik samt drift- och underhåll.

Enheten för administration och kund- och fakturasupport debiterar åt samtliga nyttigheter inom tekniska förvaltningen; avfall och återvinning, VA och elnät samt de två bolagen TREFAB (fjärrvärme) och TEFAB (elhandel) samt sköter en mängd administrativa uppgifter. Vi är en liten grupp, på idag 5 medarbetare, som är mitt i händelsernas centrum. Under tiden som en av våra medarbetare planerar gå på föräldraledighet söker vi nu förstärkning i form av en vikarie.

Arbetsplatsen utgår från kontor centralt i Trelleborg, med 12 minuters promenad från vår populära tågpendel mellan Malmö och Trelleborg.

Publiceringsdatum
2019-04-15

Dina arbetsuppgifter
De vanligaste frågorna inom kundtjänst är att besvara kundfrågor per telefon och e-post och hantera flertalet administrativa uppgifter. Med tiden kommer du vara en del av vår debitering som sker månatligen.

Arbetet innebär flertalet kontakter, både externa och interna kunder, så det är en förutsättning att du trivs med mycket kundkontakt, varierande frågeställningar och har en hög kommunikativ förmåga, både muntligen och skriftligen. Vidare kräver arbetet att navigera och växla mellan ett antal olika system och arbetsuppgifter.

Ett naturligt intresse, kunskap och förmåga att växla system och IT-relaterade begrepp underlättar mycket för dig i arbetsrollen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av administrativ kund- och fakturasupport. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativ service och uppföljningar, exempelvis från kundservicecenter eller som ekonomiassistent. Har du dessutom erfarenhet av energibranschen eller annan teknisk driftorganisation är detta en fördel. I grunden har du minst en gymnasial utbildning inom ekonomi, handel- eller administration.

Erfarenhetsmässigt har du en god datorvana och förmåga att arbeta i flera system samtidigt. Särskilt meriterande är erfarenhet av kund-, databas- samt faktureringssystemet BFUS, insamlingssystemet MFU (V-store), ekonomisystemet Raindance, Microsoft Office samt Outlook. Då vi internt och externt kommunicerar på svenska söker vid dig med mycket goda kunskaper i svenska, både muntligen och skriftligen. Körkort, lägst B, är meriterande.

För att lyckas i din roll behöver du vara nyfiken och lättlärd eftersom frågeställningarna är varierande. Eftersom du hanterar mätvärden och kundinformation är det viktigt att du är kvalitetsmedveten och pålitlig. Det är en stor fördel om du har siffersinne och en naturlig förmåga att göra uppföljningar samt bedöma rimlighet. Det förväntas att du, som alla medarbetare och ledare hos arbetsgivaren, delar vår värdegrund om öppenhet, respekt och ansvar, i relation till arbetskollegor såväl som till dem som vi arbetar för: våra medborgare.

Arbetstid och varaktighet
Heltid, måndag - fredag, kontorstider, visstidsanställning till och med 2020-04-30.

Tillträde
2019-06-01 eller snarast enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor kring tjänstens innehåll besvaras av: energichef chef Micael Bergqvist, 0410-73 38 19.

Frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Linda Dahlgren, 0410-73 41 64.

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2019-04-29 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2019-04-06 Visstidsanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-29
Ange följande referens när du ansöker: 2019/109
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trelleborgs kommun, Tekniska förvaltningen, Energiavdelningen

Adress
Trelleborgs kommun, Tekniska förvaltningen, Energiavdelningen
Algatan 13
23183 Trelleborg

Kontorsadress
Algatan 13

Jobbnummer
4732558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Tekniska förvaltningen, Energiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Tekniska förvaltningen, Energiavdelningen: