Teknisk kundsupport sökes till spännande företag i Örebro!
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Har du ett stort tekniskt intresse och erfarenhet av till exempel 2:nd line support eller it-konsult? Är du redo för ett nästa steg i din karriär? Läs vidare här!
Publiceringsdatum2015-04-14ArbetsuppgifterSom tekniskt kundstöd hos vår kund kommer dina uppgifter främst innebära support via telefon för företagets kunder i Skandinavien. Du kommer både att avhjälpa frågor muntligt, via fjärruppkoppling och i vissa fall även ute på plats hos kund. Du kommer till exempel att arbeta med felsökning i webserver varför vi vill att du har goda kunskaper i SQL-server eller Microsoft IS. Även goda kunskaper i Linux databas är önskvärt. Då du även kommer att avhjälpa diverse problem med hårdvara så vill vi att du är praktiskt lagd och ser dig själv som händig.
Om företagetFöretaget utvecklar, producerar och säljer kontrollsystem för hantering av nycklar. I kundens erbjudande ingår både mjukvara och hårdvara. Kunder finns inom ett flertal branscher såsom sjukvård, bevakning, fastighet, högsäkerhet och transport.
Vår kund är ett väletablerat företag med sin bas i Örebro. Man har funnits i över 20 år och är idag marknadsledande i sin bransch. Företaget nöjer sig dock inte där utan har en stark drivkraft framåt och jobbar kontinuerligt med att utveckla nya produkter och lösningar. Idag är man 13 anställda i åldern 33-60 år varav 3 personer är tekniskt kundstöd. Även andra funktioner i organisationen hjälper till vid behov. Det finns alltid någon att fråga och få hjälp ifrån!
Vår kund värnar om sin personal, det är viktigt att du trivs på din arbetsplats. Man har därför förmånliga pensionsavsättningar samt aktiviteter tillsammans för att skapa gemenskap.
ProfilFör att vara rätt person för tjänsten som tekniskt kundstöd vill vi att du har
• God kunskap i felsökning av webserver (Windows)
• Arbetslivserfarenhet ifrån support, minst 2:nd line.
• Då arbetet även innebär viss montering av företagets produkter ska du vara händig.
• Körkort.
Meriterande:
• Danskakunskaper då företaget har kunder i Danmark
Stor vikt kommer att läggas vid dig som person. Det är viktigt du har ett stort kundfokus i ditt sätt att arbeta. Du vill alltid leverera på hög nivå och göra kunden nöjd. Vidare är du en social person som trivs att arbeta nära dina kollegor.
Om företagetFramtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
AnställningsvillkorOmfattning: Heltid, tillsvidare
Placeringsort: Örebro
Tillträde: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Lön: Enligt överenskommelse
Vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5003
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktElina Sandberg
elina@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Östra Torggatan 2 C
65224 Karlstad
KontorsadressÖstra Torggatan 2 C, Karlstad
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2247196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.