Teknisk kundsupport/orderadministratör

Effektiv / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Effektiv i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du ha ett spännande, intressant och utvecklande arbete där du får användning av ditt tekniska intresse och din administrativa ådra?

Om vår kund
Vår kund är en komplett leverantör av kvalitetsverktyg. De är inriktade på slip, skär och mätverktyg med hög kvalité. De samarbetar med flera verktygsleverantörer i Sverige, Europa och USA som gör att de har ett brett produktsortiment. Leveranserna sker direkt till deras kunder för att korta ledtiderna. De har även över 3000 artiklar i lager på plats i deras butik.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ha en bred roll där du jobbar med inköp, ordermottagning, uppföljning och leveransbevakning. Detta innebär bland annat att du kommer ansvara för att lägga ordrar, agera support/kundservice, hantering av beställningar/ försenade leveranser. Arbetet innefattar således mycket systemadministration, mail-och telefonkontakt samt övriga tillkommande administrativa sysslor.

Du kommer även vara behjälplig i butiken och det tillhörande lagret. Du kommer därav vara ansiktet utåt och hjälpa kunder både fysiskt på plats i butiken och via kundsupport. Du kommer främst jobba med teknisk kundsupport där du servar kunder via telefon och mail där mycket av kundkontakten är på engelska. Du kommer att besvara inkommande samtal och förfrågningar gällande bland annat order, reklamationer och leveransbesked. I tjänsten ingår även rådgivning och merförsäljning.


Din profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet från verkstadsindustrin eller har en hög teknisk kompetens. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med inköp/order/leveransbevakning och är van vid kund och leverantör kontakter. Det är viktigt att du förstår innebörden av ett gott samarbete och vill arbeta med att ge den bästa servicen. Du håller ständigt en hög servicenivå och gör alltid ditt bästa för att möta kundernas behov.

Rollen ställer krav på att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samt att du har en förmåga att prioritera och ta egna initiativ. Gruppen som du kommer bli en del av präglas av en god stämning med stor laganda, vilket gör att du som har en hjälpsam approach och en god samarbetsförmåga kommer att trivas här. Vidare tror vi att du är flexibel och nyfiken och att ditt teknikintresse gör att du snabbt kan sätta dig in i produktsortimentet.

Vi tror vidare att du är en god kommunikatör samt ha en god datorvana och tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Har du tidigare arbetat i affärssystemet Mamut är det meriterande. Du behärska engelska i tal och skrift, kan du även tyska är det meriterande.

Om oss

Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-05-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-22
Ange följande referens när du ansöker: 920
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carolina Jensen carolina@effektiv.se

Företag
Effektiv

Adress
Effektiv
Skaraborgsvägen 3B vån 4
50630 Borås

Kontorsadress
Skaraborgsvägen 3B vån 4

Jobbnummer
4138354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Effektiv

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Effektiv: