Teknisk kundsupport och implementationsstöd hos ledande Telekomb
Komet Sverige AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Komet söker för marknadsledande Telekombolags räkning en konsult för långsiktigt uppdrag som tekniskt implementationsstöd för nylanserad mobil telefoniväxel.
Som tekniskt implementationsstöd kommer du arbeta med att implementera den nya växeltjänsten för vår uppdragsgivares företagskunder. I din roll kommer du att arbeta självständigt och serviceorienterat med kontinuerlig kundkontakt över telefon och mail.
Bland dina arbetsuppgifter innefattas:
• Kontinuerlig dialog och uppföljning med tekniskt ansvarig hos kundföretagen
• Insamling av teknisk kunddata och nödvändig information för implementeringen
• Portering och SIM-kortshantering
• Abonnemangs- och avtalsadministration
• Konfigurering och administration i den tekniska växelplattformen
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har någon tidigare teknisk erfarenhet av växellösningar. Du har goda kunskaper inom växelplattformar med förståelse nog för att kunna diskutera teknik kring växeltjänsten med kund. Vidare har du tidigare erfarenhet av kundnära, serviceinriktat arbete och gärna även insyn i Telekombranschen. Då rollen innefattar administration i Excel ser vi att du har tidigare erfarenhet av programmet. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav för denna tjänst.
Som person är du kommunikativ och serviceminded med kunden i fokus. Vid tillfällen är arbetet hektiskt, vilket ställer krav på stresstålighet, flexibilitet och driv. Vidare är du initiativrik och framåtsatsande med en positiv och utåtriktad approach. Du trivs med nära samarbete och har lätt att skapa relationer såväl externt som med övriga medarbetare i den sammansvetsade arbetsgruppen och organisationen i stort.
Du erbjuds ett spännande, kvalificerat och utvecklande uppdrag på en stor och framgångsrik arbetsplats med karriärmöjligheter och fokus på kontinuerlig vidareutveckling. Tjänsten kommer inledningsvis att vara ett konsultuppdrag via Komet, men för rätt person finns goda möjligheter till övergång och tillsvidareanställning hos kund.
Information om uppdraget:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragslängd: Upp till 6 månader med chans till överrekrytering och direktanställning hos kund.
Publiceringsdatum2013-09-06Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKC-AS, Konsultchef 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Box 70368
10724 Stockholm
Jobbnummer 1646545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.