Teknisk Kundsupport, Helpdesk, Till Kuka Nordics

PS Partner / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PS Partner i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

KUKA AG är ett internationellt verksamt företag med en omsättning på ca 3.5 miljarder euro. Våra 14 200 KUKA-medarbetare - både de som arbetar på vårt huvudkontor och globalt - ser dagligen till att vi förblir en världsledande leverantör av intelligenta robotlösningar. Våra internationella kunder finns bland annat inom fordonsindustrin och General Industry. KUKA är en helhetsleverantör: Vi levererar allt från enskilda komponenter till helautomatiserade anläggningar. www.kuka.se



Har du ett genuint tekniskt intresse och gillar robotar?

Nu söker vi en Tekniker till kundsupporten hos KUKA Nordics. Kundsupporten ingår i KUKA Nordics Customer Service organisation. Helpdesken har en nyckelroll i organisationen och för många kunder är det den primära kontakten när man behöver support. KUKA Nordics vision är att Customer Service tjänster skall vara ett avgörande skäl till att man väljer KUKA som leverantör vid val av robotlösning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Mottagning / registrering av felanmälningar och support via telefon och mail
• Remote felsökning
• Föreslå lösningsförslag baserat på ärendets natur och detaljbeskrivning från kund
• Kontakt med servicetekniker för att på bästa sätt hjälpa kunden
• Kontinuerlig uppföljning av pågående ärenden
• Säljsupport
• Information till kunder gällande KUKAs produkter
• Simuleringar

Låter det som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!

Bakgrund och erfarenhet

Vi söker dig som har en teknisk utbildning samt några års relevant erfarenhet av teknisk kundsupport, gärna inom automationsområdet. Kunskap och erfarenhet inom IT/programmering/elektronik/robotar är meriterande. Du är en lagspelare med ett coachande förhållningssätt, har ett starkt kundfokus och gillar att ge god service. Du är noggrann, strukturerad, resultatorienterad, jobbar proaktivt och gillar problemlösning. En stor del av kontakterna är internationella varför förmågan att obehindrat kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska är ett krav, har du även tyska med dig är det ett plus.
KUKA Nordic erbjuder

Goda möjligheter till kompetensutveckling
Ett jobb med stor variation, intressanta arbetsuppgifter och tydliga personliga mål kopplade till företagsstrategierna
Frihet under eget ansvar
En god arbetsmiljö och trevliga arbetskamrater
Högt kund- och affärsfokus

Tjänsten är placerad i Västra Frölunda och du rapporterar till Customer Service Manager. Visst resande kan förekomma i tjänsten.

Publiceringsdatum
2019-01-25

Så ansöker du
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För frågor kontakta rekryteringskonsult Ulrika Stevrell, ulrika.stevrell@pspartner.se +46 708 366 108. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart du kan dock senast den 15 februari.

Om KUKA

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PS Partner

Adress
PS Partner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG

Kontorsadress
Första Långgatan 18

Jobbnummer
4577851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PS Partner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PS Partner: