Teknisk kundsupport
Studentlitteratur Aktiebolag / Datajobb / Lund
2012-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk kundsupport" (publicerad 2013-11-18) ⬅️
Visa alla datajobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studentlitteratur Aktiebolag i Lund Studentlitteratur AB är Sveriges ledande förlag för kvalificerad kurs- och facklitteratur. Företagets samlade utgivning omfattar över 3 500 titlar författade av 4 000 forskare och lärare. Företaget är verksamt inom läromedel för förskola, grundskola och gymnasium, kurslitteratur för universitet och högskola samt kvalificerad facklitteratur för yrkesverksamma. Produkter som integrerar tryckta och digitala medier utgör en växande del av utgivningen. Företaget, som är familjeägt, växer med god lönsamhet och omsatte 2011 260 miljoner kronor. Verksamheten finns i Lund där de 115 anställda sitter i nyrenoverade lokaler. För mer information om Studentlitteratur se:
www.studentlitteratur.seStudentlitteratur AB söker - Teknisk kundsupport
Som teknisk kundsupport på Studentlitteratur kommer du att jobba i en miljö som kombinerar spännande idéer och nytänkande med en mångårig erfarenhet av IT-arbete. Vi söker nu dig som vill bli en viktig kugge i vår fortsatta strävan mot innovation och förnyelse.
Publiceringsdatum2012-04-20Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta inom vår tekniska kundsupport med användarorienterade frågor. Det kan vara allt från hur användaren skapar ett konto på vår webb till att aktivera digitaliserat material och assistera kunder med att köpa litteratur i vår webbutik.
Du kommer att få en oerhört viktig roll och fokus ligger på att ge våra kunder bästa möjliga service via telefon och e-post.
Tjänsten fokuserar på extern och intern kundsupport men kommer även att innehålla arbete med våra stödsystem. Då vår utgivning inom de närmaste åren blir mer och mer digital kommer arbetet med teknisk kundsupport så småningom att uppgå till full tid. Eftersom det förekommer vissa säsongstoppar kommer arbetsbelastningen stundtals att bli hög.
Kompetens:
Du ska ha goda kunskaper inom IT, vara van att arbeta självständigt och ta ansvar samt ha en vilja och förmåga att snabbt lära dig nya saker. Samarbetsförmåga, hög social kompetens och förmåga att kommunicera är en förutsättning för att IT-avdelningen ska kunna ge företagets verksamhet så bra stöd som möjligt. Du bör också kunna kommunicera teknik till icke-tekniker på ett begripligt sätt.
• Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande
• Erfarenhet av support och helpdesk
• Teknisk kompetens (Windows, Mac, nätverk, databaser, webbläsare)
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift
• Gärna ha erfarenhet av skolans användning av digitala lärresurser
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera och förstå kundens behov. Du måste vara drivande, uthållig, noggrann och analytisk samt ha lätt för att strukturera och se konsekvenser av det du gör.
Vill du veta mer?
Vi behöver dig så snart som möjligt och anställningen är en tillsvidare anställning. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta IT-chef Per Stewart, 046-31 22 08, eller skicka e-post,
per.stewart@studentlitteratur.se , så blir du uppringd.
KontaktBirgitta Nilsson, personalchef, 046-31 22 33, eller
birgitta.nilsson@studentlitteratur.seMalin Kågerman-Hansén, 046-31 21 78, för fackklubben Unionen
Ann Wirsén Meurling, 046-31 21 63, för fackklubben Saco
Välkommen med din ansökan med CV senast den 11 maj. Skicka ansökan till:
birgitta.nilsson@studentlitteratur.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
birgitta.nilsson@studentlitteratur.seFöretagSTUDENTLITTERATUR AKTIEBOLAG
AdressSTUDENTLITTERATUR AKTIEBOLAG
BOX 141
22100 LUND
KontorsadressÅKERGRÄNDEN 1
LUND
KontaktuppgifterTelefonnummer: 046-312000
Jobbnummer 1220042
Observera att sista ansökningsdag har passerat.