Teknisk koordinator pc/klient, Solna

Skatteverket / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets värdeord: offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som teknisk  koordinator pc/klient på IT-avdelningen
innebär att du arbetar med att säkerställa mottagning och hantering av ärenden för området arbetsplats. Du arbetar i leveransen för arbetsplats och tar emot, bereder och följer upp tekniska ärenden. Du samverkar i första hand med våra grupperingar för arbetsplats och planering/ärendehantering för att stödja realiseringen av beställningar.

Du kommer att arbeta i en sammansvetsad grupp med högt i tak, högt tempo och hög kompetens. Du kommer att ha stora möjligheter att vidareutveckla dig.

IT-avdelningen tillhör organisatoriskt huvudkontoret och levererar tjänster till Skatteverket. IT-avdelningen finns på sex orter i landet och består av ca 750 medarbetare. Vill du läsa mer om IT-avdelningen?

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• Har aktuell och relevant teknisk erfarenhet av att jobba med pc/klient.

• Kan planera aktiviteter.

• Har erfarenhet av att tekniskt bereda och planera ärenden.

• Har god initiativ- och handlingsförmåga samt förståelse för system och samband, även på teknisk nivå, relaterade till pc/klient.

• Har arbetat med it-drift.

• Har erfarenhet av ärendehanteringsverktyg.

• Har förmåga att arbeta strukturerat och processorienterat.

• Är bra på muntlig och skriftlig kommunikation.

• Tycker om att samarbeta och bygga relationer.

 Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med drift och infrastruktur inom en större organisation.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Samtal från annonsförsäljare undanbedes vänligen.

Publiceringsdatum
2014-02-27

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christer Lindström, sektionschef 010-574 96 09
Birgitta Sandberg Hauffman, HR-konsult 010-574 85 09
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1793185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: