Teknisk innesäljare / Teknisk kundsupport till Eaton

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2022-09-14

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Eaton har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Eaton en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Eaton är ett mångsidigt företag inom krafthantering. De levererar energieffektiva lösningar som hjälper deras kunder att effektivt hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft. De är tekniskt ledande på den globala marknaden. Utbudet av tjänster och produkter är stort, allt från elektriska produkter och system till hydrauliska och tryckluftsbaserade system för kommersiell och militär användning. Alla tjänster och produkter är utformade för att ge bättre prestanda, effektivare energiförbrukning och ökad säkerhet.

2019 hade Eaton globalt en omsättning på 21,4 miljarder dollar, ca 101 000 anställda och säljer produkter till kunder i över 175 länder.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som teknisk innesäljare arbetar du i en varierande roll. Din primära uppgift att ansvara för alla inkommande ärenden från Eatons kunder och internt anställda. De ärenden som inkommer kan vara både via telefon och e-mail och rör tekniska förfrågningar kring Eatons produkter. Du agerar teknisk support och ger teknisk rådgivning, ansvarar för specialorderhantering, skapar och följer upp offerter. Vidare är du delaktig i både retur- och reklamationshantering samt leveransbevakning. Du driver och följer upp både returer och reklamationer och har kontakt med företagets kunder och leverantörer via både mail och telefon. Vid leveransbevakningen arbetar du med alla svenska order och har kontakt med de olika interna leverantörerna för att både säkerställa och förbättra leveranser.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med teknisk inriktning
• Tidigare arbetslivserfarenhet från en serviceinriktad roll, gärna med tekniskt inslag
• Ett stort tekniskt intresse
• Goda kunskaper i Office-paketet
• God systemförståelse
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet från affärssystemet Oracle

Som person är du social, öppen och serviceinriktad med stor förståelse för kunders olika behov. Du har förmågan att vara flexibel och att arbeta strukturerat och ordningsamt då flera olika arbetsuppgifter kan vara aktuella under samma dag. För att nå dina uppsatta mål behöver du vara driven och ha ett målinriktat förhållningssätt till dina arbetsuppgifter och är inte den som ger sig i första taget. Vidare trivs du en roll där problemlösning är en stor del av vardagen.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: order, sälj, försäljare, säljare, innesälj, kundservice, administration, administratör innesäljare, försäljning, , teknik, Stockholm, B2B, kundkontakt, sales, internal sales, client manager, produktförsäljning,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Ellen Karlsson
ellen.karlsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6980062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: