Teknisk innesäljare/account manager

Sig International AB / Säljarjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sig International AB i Nacka, Örebro, Arboga, Motala, Norberg eller i hela Sverige

Global Supplier Stockholm AB ingår i Global Supplier Group som är ett av Nordeuropas största outsourcingföretag. Global Supplier Group har försäljningskontor i de flesta nordiska länderna samt i Tyskland och Polen. Företaget har även tre inköpskontor i Kina och ett i Polen. Global Supplier är en komplett leverantör av metallkomponenter och svetsade produkter från Asien och Östeuropa. Företaget är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001: 2000 och ISO 14001 och omsätter mer än 72 MSEK. Global Supplier Group ger kunderna tillgång till metallkomponenter från hela världen. Komponenterna tillverkas enligt individuella krav och specifikationer till marknadens mest konkurrenskraftiga priser.

Företaget vill nu stärka sin marknadsposition ytterligare genom att utöka säljkåren med en driven och erfaren innesäljare.

Publiceringsdatum
2014-11-20

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en innesäljare/account manager som tillsammans med en Key account manager kommer ansvara för försäljning av gjutgods, smidegods, svetsad och CNC-bearbetade komponenter i hela Sverige. Din bas är huvudkontoret i Nacka (Stockholm). Du ansvarar för hela säljprocessen från offertskrivning och kalkylering (med stöd av Key account managern), daglig registrering i CRM- och ekonomisystem, kontakt med våra inköpskontor i Kina och Polen, lagerstyrning, möten med leverantörer, leveransrelaterade göromål, tekniska frågor från kunder, bearbetning av marknaden genom utskick och telefon samt genom medverkan på mässor. Syftet är att skapa, utveckla och bibehålla affärsrelationer med nya och befintliga kunder samt att löpande bevaka och följa upp de affärsmöjligheter som du skapat.

Kvalifikationer
Minst 2-3 års erfarenhet av teknisk försäljning (B2B), gärna från tillverkningsindustrin. Teknisk utbildning såsom teknisk gymnasieskola eller liknande. Tekniskt kunnande inom verkstadsindustrin, av försäljning av gjutgods, smidegods, svetsade komponenter samt andra färdiga komponenter eller liknade outsourcingtjänster är särskilt meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska (då internationell kundkontakt är vanligt i tjänsten). Som person är du strukturerad, resultatorienterad och är en kreativ problemlösare. Vidare bör du vara en lagspelare med ett stort engagemang och egen drivkraft - som vill bedriva produktionsoptimerade projekt med kunden. Du bör ha god datorvana och kunskap av Office-paketet. Kunskap inom CRM-program är meriterande. Körkort för personbil är inget krav men underlättar i tjänsten.

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete på ett ungt och välmående företag under ständig utveckling. Du har själv ett stort infyltande över både företaget och din egen tjänst med goda utvecklingsmöjligheter. Vidare erbjuder tjänsten möjlighet till flexibla arbetstider där man stundtals kan arbeta hemifrån och ett attraktivt bonussystem utöver en god fast lön.

Är du intresserad och vill veta mer? Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Anders Enström. 08-511 617 41 Urval sker löpande och samtliga ansökningar hanteras konfidentiellt.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön + rörlig lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: anders.enstrom@jobway.se

Företag
SIG INTERNATIONAL AB

Adress
SIG INTERNATIONAL AB
11135 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 48
Stockholm
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-510 662 00
E-postadress: info@jobway.se

Jobbnummer
2074996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sig International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sig International AB: