Teknisk innesäljare
Sig International AB / Säljarjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sig International AB i Nacka,
Örebro,
Arboga,
Motala,
Norberg eller i
hela Sverige Global Supplier Stockholm AB ingår i Global Supplier Group som är ett av Nordeuropas största outsourcingföretag. Global Supplier Group har försäljningskontor i de flesta nordiska länderna samt Tyskland och Polen. Företaget har även tre inköpskontor i Kina och ett i Polen. Global Supplier är en komplett leverantör av metallkomponenter samt svetsade produkter och ger kunder tillgång till produkter från hela världen.
Företaget vill nu stärka sin marknadsposition ytterligare genom att utöka säljkåren med en innesäljare.
Publiceringsdatum2015-01-05Dina arbetsuppgifterVi söker en innesäljare/account manager som tillsammans med en Key account manager kommer ansvara för försäljning av gjutgods, smidegods och svetsad samt CNC-bearbetade komponenter i Sverige. Din bas är huvudkontoret i Nacka (Stockholm). Du ansvarar för hela säljprocessen från offertskrivning och kalkylering (med stöd av Key account managern), daglig registrering i CRM- samt ekonomisystem, kontakt med inköpskontoren i Kina och Polen, lagerstyrning och möten med leverantörer. Du kommer även att ansvara för leveransrelaterade göromål, tekniska frågor från kunder, bearbetning av marknaden genom utskick, telefon samt medverka på mässor.
Syftet är att skapa, utveckla och bibehålla affärsrelationer med nya och befintliga kunder samt att löpande bevaka och följa upp de affärsmöjligheter du skapar.
KvalifikationerMinst två år erfarenhet av teknisk försäljning (B2B), gärna från tillverkningsindustrin. Teknisk utbildning såsom teknisk gymnasieskola eller liknande. Tekniskt kunnande inom verkstadsindustrin, av försäljning av gjutgods, smidegods, svetsade komponenter samt andra färdiga komponenter eller liknade outsourcingtjänster är särskilt meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska (då internationell kundkontakt hör till arbetet).
Som person är du strukturerad, resultatorienterad och är en kreativ problemlösare. Du bör ha en god datorvana och kunskap av Office-programmen. Kunskap inom CRM-program är meriterande och körkort för personbil är inget krav men underlättar i tjänsten.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete på ett ungt och välmående företag under ständig utveckling. Du kommer att ha ett stort inflytande över både företaget och din egen tjänst med goda utvecklingsmöjligheter. Vidare erbjuder tjänsten möjlighet till flexibla arbetstider där du stundtals kan arbeta hemifrån samt ett attraktivt bonussystem utöver en fast lön.
Är du intresserad och vill veta mer? Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Anders Enström. 08-511 617 41 Urval sker löpande och samtliga ansökningar hanteras konfidentiellt.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast och rörlig lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
anders.enstrom@jobway.seKontaktAnders Enström, Rekryteringskonsult 08-511 617 41
anders.enstrom@jobway.seFöretagSIG INTERNATIONAL AB
AdressSIG INTERNATIONAL AB
11135 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 48
Stockholm
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-510 662 00
E-postadress:
info@jobway.se Jobbnummer 2116752
Observera att sista ansökningsdag har passerat.