Teknisk inköpsadministratör till marknadsjätte

Perido AB / Administratörsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Leksand, Gagnef, Rättvik, Borlänge, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Leksand, Borlänge, Falun, Malung-Sälen, Hofors eller i hela Sverige

Perido söker en teknisk inköpsadministratör till vår kund, ett välkänt svenskt företag inom detaljhandeln. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Insjön.

I rollen som teknisk inköpsadministratör kommer du att ansvara för ett brett sortiment av produkter där du har i uppgift att se till att de uppfyller både kundens och EU-lagens produktkrav. Du kommer läsa och granska lagtexter samt begära, kvalitetskontrollera och registrera dokumentation rörande produktsäkerhet. Vidare innebär tjänsten registrering av nya produkter i inköpssystemet samt följa upp dokumentation av aktiva artiklar och säkerställa att de uppfyller nytillkomna krav. Då du kommer att ha mycket kontakt med såväl intern personal som leverantörer, ser vi att du som söker är öppen, social och kan kommunicera väl med andra.

För att lyckas i denna roliga och breda roll är du som person strukturerad och tar dig an nya uppgifter med en positiv attityd. Du är serviceminded och en god lagspelare som bidrar med intresse och engagemang för att nå uppsatta mål. Har du kunskap eller kännedom om CE-märkning, EU:s timmerförordning och/eller kemikalier i varor, är det ett stort plus! Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-02-15

Kravprofil för detta jobb
• Minst gymnasial utbildning
• Minst två års relevant arbetslivserfarenhet
• God datorkunskap och erfarenhet av administrativt arbete
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Eftergymnasial utbildning
• Kunskap/erfarenhet av CE-märkning, EU:s lagstiftning och/eller kemikalier i varor

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2018-01-31. Tillträde omgående.

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Är du en serviceminded administratör som har lätt för att granska och processa mycket information? Vill du ta dig an ett konsultuppdrag på ett stort svenskt företag inom detaljhandeln där du får stort användning av din kommunikativa sida? Då ska du läsa vindare!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 14971CM i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-17
Ange följande referens när du ansöker: 14971CM
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3323286

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: