Teknisk inköpare till Göteborg sökes
Poolia Kontor / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Kontor i Göteborg,
Mölndal,
Stenungsund,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige Poolia Kontor
Presentation
Poolia Göteborg söker efter en teknisk inköpare till en av våra kunder som är belägen i centrala Göteborg. Kunden är ett välkänt stabilt företag som nu är ute efter ytterligare en medarbetare. Uppdraget är på 6 månader.
Starten för uppdraget är i början av januari så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Publiceringsdatum2013-12-04Dina arbetsuppgifterI rollen som inköpare arbetar du koncernövergripande med förhandlingar, avtalsteckning, leverantörsuppföljning, upphandlingsprojekt, juridiskt stöd och beställningsstöd. Du kommer att ha ett nära samarbete med koncernens olika affärsområden vilket innebär många kontakter både internt och externt på alla nivåer, samt vara delaktig i hela inköpsprocessen.
Exempel på några av dina ansvarområden:
• Upphandlingar av varor och tjänster.
• Upprätta kravspecifikationer och inköpsavtal inom tekniska områden.
• Kostnadsanalyser.
• Följa upp befintliga och nya avtal.
• Delaktig i tekniska förändringar.
• Utveckla inköpsprocessen.
• Stödja verksamheten när det gäller regler inom offentlig upphandling (LUF).
Utbildning/erfarenhet
För att lyckas bra i rollen som inköpare ser vi att du är en person med stor affärsmässighet och handlingskraft. Som person är du trygg i dig själv och är inte rädd för att driva olika typer av förändrings- och utvecklingsfrågor i organisationen. Du är social, har god kommunikativ förmåga och är duktig på att få folk med dig. Vidare värdesätter du handlingskraft och att nå resultat. Det är även viktigt att du kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt. För rätt person finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter.
Grundkrav:
• Minst fem års erfarenhet av inköp.
• Förhandlingsvana.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Goda IT-kunskaper.
• B-körkort
Meriterande:
• Goda kunskaper och erfarenheter inom offentlig upphandling, LOU/LUF
• Certifierad inköpare (CISilf eller SOI)
• Teknisk bakgrund/erfarenhet
• Erfarenhet av Ritningsläsning
• Övergripande ekonomisk erarenhet/kunskap, och en god förståelse för vad som driver kostnader
• Goda kunskaper i tyska
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
2012 har Poolia för femte året i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare enligt Universums undersökning.
Poolia presenterar "Tidernas rekrytering". Besök blank> tidernasrekrytering.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-20
Ange följande referens när du ansöker: 36720
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagPoolia Kontor
AdressPoolia Kontor
Jobbnummer 1719528
Observera att sista ansökningsdag har passerat.