Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator hos statlig myndighet
Adecco Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Som Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator kommer du att spela en nyckelroll i att hantera och koordinera inkommande ärenden och förfrågningar till enheten. Ditt arbete kommer att innefatta att tillämpa interna riktlinjer och följa gällande normer och lagar. Du kommer att samarbeta tätt med kollegor för att inhämta information och remittera ärenden för att säkerställa korrekta svar och yttranden. Många ärenden kommer att röra förfrågningar från externa parter, inklusive myndigheter, entreprenörer och fastighetsägare, särskilt när det gäller korsningar och byggnationer.
Dina huvudskaliga arbetsuppgifter innefattar:
• Handläggning och administration av inkomna ärenden som rör förändringar i kringliggande anläggningar.
• Besvara interna remisser och frågor från allmänheten.
• Kontinuerlig uppföljning och hantering av varje ärende.
• Samarbete med underhållsingenjörer och teknikspecialister för att upprätta svar baserat på relevant underlag.
Placering: Sundbyberg. Möjlighet till arbete från eget kontor i viss utsträckning, i samråd med närmsta chef.
Omfattning: Heltid (100 % beläggning)
Publiceringsdatum2023-09-01Kvalifikationer• Högskole/universitetsutbildning om minst 180 hp inom teknik (elteknik, ingenjör eller liknande) eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom kraftledningar, kabelteknik eller jordningsteknik.
• Minst 3 års erfarenhet av arbete inom kraftledningar, stationer eller kablar, eller inom besläktade områden inom elteknik.
• Minst 2 års erfarenhet av ärendehantering och handläggning.
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med interna och externa kontakter.
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med kartor, ritningstolkning t.ex. användning av GIS-system, AutoCAD eller liknande.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av Office-paketet.
Högt meriterande
• Minst 2 års erfarenhet av ArcGIS Pro/ArcGIS online
• Minst 2 års erfarenhet av IFS
• Minst 2 års erfarenhet av W3D3
• Minst 2 års erfarenhet av ServiceNow
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med jordningsteknik
Personliga egenskaper som vi efterfrågar
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
• Utåtriktad och tydlig i kommunikationen.
• Ödmjuk och förmåga att skapa förtroende.
• Självständig och målinriktad.
• Förmåga att arbeta effektivt i grupp.
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.
• Svenska kraftnät förbehåller sig rätten att kontakta relevanta referenser för att säkerställa uppfyllande av kraven.
Om tjänstenUppdraget är en konsulttjänst med anställning hos Adecco. Uppdraget hos myndigheten kommer att pågå 2023-10-01 t.o.m 2025-09-30
Detta uppdrag är en konsulttjänst som syftar till att förstärka myndigheten i deras dagliga arbete, och du kommer att ledas och styrs av myndigheten.
Kontaktuppgifter för detta jobbOm du har några frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på
caroline.carlsson@adecco.se Om du upplever några tekniska problem med ansökningsprocessen, vänligen kontakta
info@adecco.se Sista dag att ansöka är 2023-09-07
Nyckelord
Elteknik | Teknik | Ärendehantering | myndighet | Adecco | Sundbyberg | Stockholm
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-42928".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Caroline Carlsson
Caroline.Carlsson@adecco.se 031-725 45 39 Jobbnummer 8079483
Observera att sista ansökningsdag har passerat.