Teknisk förvaltare med affärsdriv

Svea Real AB / Logistikjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svea Real AB i Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

SveaReal AB är ett etablerat och framgångsrikt fastighetsbolag på den svenska fastighetsmarknaden. Bolagets inriktning är kommersiella fastigheter omfattande logistik, kontor och industri. SveaReals fastighetsbestånd omfattar 750.000 kvm och har en balansomslutning på ca fem miljarder kr. Fastigheterna är koncentrerade till Stockholmsregionen, Mälardalen, Öresundsregionen och Västra Sverige. SveaReal AB ägs av DnB NOR Eiendomsfond 1 AS samt ett stort antal institutionella och privata investerare.
Som teknisk förvaltare arbetar du på vårt kontor i Malmö i ett team tillsammans med kommersiella förvaltare och marknadsassistent.
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet som teknisk förvaltare där du genom åren utvecklat en fin förmåga att få saker gjort tillsammans med andra.
Arbetsuppgifterna är primärt inköp av tjänster med fokus på förhandling, energioptimering och underhållsplanering där ansvarsområdet är kostnadssidan för vårt fastighetsbestånd i Öresundsregionen, Borås och Jönköping. Du kommer också ansvara för ledning av beståndets fastighetsdrift med hjälp av externa leverantörer. Tjänsten innebär även mycket engagemang i samband med att vi hyr ut lokaler, dels som inköpare, dels vid större projekt som beställarens ombud.
Inom Svea Real jobbare samtliga Tekniska Förvaltare tillsammans i team för att gemensamt förbättra bolagets lönsamhet.
För att passa till denna tjänst är du självständig, har lätt för att samarbeta och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har fullföljt gymnasieutbildning och får gärna ha en akademisk examen med relevant inriktning. Tjänsten kräver vidare att du har minst ett par års erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen. Det är meriterande om du arbetat med inköp, förhandling och fastighetsdrift. Vi förutsätter att du som person ser tjänsten som en möjlighet att utveckla våra affärer på inköpssidan samt skapa mervärden för våra kunder.
Ansvarsområden
• Energiuppföljning löpande samt framtagande av investeringsunderlag inför drifteffektiviseringsprojekt.
• Samtliga kostnadsbärande avtal för fastighetsbeståndet (ex. omförhandling, upphandling, budgetering/uppföljning).
• Framtagande av kalkyler (och upphandling/projektledning) för underhållsarbeten och mindre ombyggnader.
• Representant i företagets styrgrupp för inköp och teknisk förvaltning, Golddiggers.
• Löpande kontakt med och uppföljning av driftentreprenör.
På Svea Real har du stor möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Din inbyggda drivkraft att utveckla och förbättra är en egenskap som vi värderar högt och vi ser fram emot att ta del av din kompetens!
Ersättningsnivåerna inom Svea Real är marknadsmässiga och vi värderar såväl individens som gruppens resultat.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jacob Bergström på HR On Demand, som har hand om denna rekryteringsprocess. Du kan vara anonym om du vill. Du kan också ringa direkt till Johan Sjöstedt som är rekryterande chef på Svea Real. Kontaktuppgifter hittar du till höger.
Varmt välkommen med din ansökan!
Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken "Skicka ansökan".

Publiceringsdatum
2009-10-19

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Marknadmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-11-20
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jacob Bergström, +46 (0)761-801000
Johan Sjöstedt, +46 040-107755, +46 0768 - 44 45 05

Företag
Svea Real AB

Adress
Svea Real AB
Lilla Bommen 1
41104 Göteborg

Jobbnummer
523604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svea Real AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svea Real AB: