Teknisk förvaltare

Gagnefs Kommun / Fastighetsskötarjobb / Gagnef
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Rättvik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.

Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund - det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete.

https://youtu.be/xrInzj-oJC8

- Jag är här för alla i Gagnefs kommun

- Jag är kommunikativ och möter människor med respekt

- Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar



I Gagnefs kommun har vi ett stort antal byggnader med en lika stor variation av kravspecifikationer, behov av underhåll och bredd av verksamheter.

Kommunen har även flera spännande byggprojekt de kommande åren. Som teknisk förvaltare inom fastighetsenheten på den tekniska avdelningen arbetar du med att bevara och förbättra fastigheterna och driver tillsammans med dina kollegor utvecklingen framåt. Du kommer att ingå i ett team bestående av enhetschef, fastighetsförvaltare, byggprojektledare, fastighetsingenjör och driftenheten där du förväntas bidra aktivt till ett gemensamt, smart och innovativt arbetssätt med en positiv attityd.

Publiceringsdatum
2023-03-23

Dina arbetsuppgifter
I ditt uppdrag ansvarar du för byggnadernas tekniska installationers status och dess underhåll samt säkerställer att lokalerna har en god inomhusmiljö, att vi har en hög kundnöjdhet och bidrar till en låg energianvändning. Det ingår även att ha kontakt med hyresgäster, verksamheter, entreprenörer och myndigheter. Du planerar, prioriterar och genomför underhållsarbeten, energibesparingsprojekt och mindre byggprojekt samt samverkar med drifttekniker och fastighetsskötare i driftsfrågor samt frågor kopplade till myndighetskrav. Du har även ett ekonomiskt ansvar för dina projekt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant ingenjörsutbildning/yrkeshögskoleutbildning inom fastighetstekniska områden/teknisk förvaltning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs minst 5 års relevant erfarenhet. Du har goda kunskaper i Excel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av projektledning med kalkylering och budgetansvar inom underhåll och investeringar.

Har du erfarenheter av politiskt styrda organisationer, kommunala beslutsprocesser och upphandlingar enligt LOU är det meriterande liksom om du är certifierad energiexpert eller energikartläggare samt har kunskap inom entreprenadjuridik, entreprenadbesiktning, bygglagstiftning PBL och BBR.

För att trivas i rollen tror vi det är viktigt att du har lätt för att själv organisera och strukturera ditt arbete. Du förstår vikten av att arbeta på ett kundorienterat sätt och är en bra ambassadör för kommunen med externa kontakter. I rollen som teknisk fastighetsförvaltare kommer du kontinuerligt samverka med både interna och externa aktörer. Det är därför viktigt att du är trygg i din kommunikation och kan anpassa den beroende på mottagare.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, fr. o. m. 2023-08-17 eller enligt överenskommelse. Tillämpning av 6 månaders provanställning kan förekomma.

Vi erbjuder dig

Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare, både för att attrahera nya medarbetare och för tidigare anställda. Som ett led i detta erbjuder vi dig i denna roll bland annat:

- 39 timmars arbetsvecka
- möjlighet till semesterväxling
- ett generöst flextidsavtal

Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.

Övrig information
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.

Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/30".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gagnefs kommun (org.nr 212000-2155)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstyrelsens förvaltningen, Tekniska avdelningen

Kontakt
Mikael Köpman
0241-15468

Jobbnummer
7581019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gagnefs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gagnefs Kommun: