Teknisk Customer Success Manager / Technical Customer Success Ma

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-12-22

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Symplify.

Om företaget
Symplify grundades i Sverige år 2000 och har byggt upp ett gott rykte som företag att tillhandahålla och leverera SaaS-lösningar inom Marketing Automation, CRM och CRO. Symplify Communication är en tjänst som erbjuder en användarvänlig plattform för digital kundkommunikation och används för att precisera rätt kundsegment. Kommunikationsplattformen inkluderar åtta kommunikationskanaler inklusive e-post, SMS, Web Push, App Push, Social, Dynamic, Web, Print och Voice. Sympify har förnärvarande samarbeten med kunder som Klarna, Mr Green, Cancerfonden, Bonnier Publications och SATS.

Som Customer Sucess Manager tillhör du ett familjärt team på fem personer och du arbetar på Symplifys fräscha kontor beläget i centrala Stockholm.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Success Manager har du en nyckelroll och ditt huvudsakliga ansvar är att förvalta och säkerställa företagets samarbeten och kundrelationer. Du hjälper kunderna från start, vid onboarding, med att komma igång med Symplifys tjänst på bästa möjliga sätt. Detta innebär att du arbetar med att vägleda dom i integrationen och utbildar dom att skapa största möjliga nytta av Symplifys tjänst. Därmed arbetar du även med att hålla i wokshops, utbildningar och uppföljningar med kunderna. Detta innebär att du är en ambassadör för Symplify och arbetar nära deras säljare för att möta och följa upp kundernas behov.

I den här rollen kommer du tillsammans med ditt Customer Success team agera teknisk support för Symplifys kunder. Detta innebär att du fungerar som ett stöd för kunderna där du svarar på frågor och löser eventuella problem kunder stött på inom Symplify Communication. Du kommer därför agera som ett filter mellan säljare, kund och tech-avdelningen för att säkerställa att kund får den tekniska hjälpen och förståelsen för kommunikationsplattformen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• 2-3 års erfarenhet som Customer Success Manager, tekniskt säljstöd eller tekniskprojektledare inom SaaS-tjänster
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Du har en god förståelse för Marketing Automation, CRM-system och CRO
• Du är tekniskt intresserad och har en god förståelse för API-anslutningar och systemintegrationer
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning gärna inom ekonomi, teknik eller marknadsföring

För att trivas i rollen ser vi att du är trygg som person och genom din erfarenhet samt sociala förmåga är du duktig på att skapa och upprätthålla mycket goda affärsrelationer. Vi ser att dina främsta motivationsfaktorer är att leverera goda resultat och överträffa dina mål, men även att leverera ett starkt förtroende och en hög kundnöjdhet. Vidare har du ett tekniskt intresse och är nyfiken på att lära dig nya saker samt lösningar inom digitala tjänster.

Du trivs med många sociala kontaktytor, så väl internt som externt. Du har lätt för att kommunicera och känner dig trygg med att exempelvis hålla workshops och utbildningar för andra människor. Vidare är du är nyfiken som person och drivs av att få arbeta i ett företag i ständig utveckling. Arbetet innebär stort eget ansvar vilket innebär att du uppskattar att arbeta självständigt och strukturerat.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Customer Success Manager, sälj, säljare, Account Manager, kundnöjdhet, befintliga kunder, befintlig kund, kunder, projektledare, kundansvarig, Symplify, SaaS, heltid, Stockholm, kundförvaltning, utveckling, förvalta, Teknisk, Teknik, Support

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Oliver Tidblad
oliver.tidblad@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6205812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: