Teknisk chef till expanderande Lekeberg
Lekebergs kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Chefsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.seKommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också Teknik- och serviceavdelningen med måltidsenhet, lokalvård och serviceenhet samt avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv. Vi har för närvarande ca 90 medarbetare sammanlagt.
Kommundirektören har ordet
Lekebergs kommun är en tillväxtkommun som gör att vi har behov av att utvecklas för att hänga med. Ett av kommunens utvecklingsområden är det, som i Lekebergs organisation, ligger inom Teknik och serviceavdelningen. Inom området har det hänt mycket de senaste åren och kommer hända mycket framåt, kommunen fortsätter växa och arbetar med att växla upp både ambitionerna och kvalitén inom teknik och serviceområdet. Vi har stora utmaningar men också stora möjligheter framför oss och vill ha en chef som vill vara en del av detta och som delar organisationens positiva syn på utveckling och har ett stort eget driv.
Jag ser fram emot att träffa dig och se vad vi tillsammans kan uppnå.
Gustav Olofsson
Kommundirektör
Publiceringsdatum2020-09-24ArbetsuppgifterAvdelningen Teknik och Service har ett brett uppdrag med fokus på infrastruktur, samhällsbyggnad och teknik. Organisatoriskt hör avdelningen hemma i kommunstyrelseförvaltningen.
Chef för Teknik och Service har det yttersta ansvaret för avdelningen, vilket innebär ett övergripande ledarskap, driva strategiska processer, uppföljning och ekonomi.
Verksamheten har 65 anställda, fördelade på tre enheter:
• lokalvård
• måltid
• serviceenheten
• VA med tre medarbetare
De tre enhetscheferna och medarbetarna inom VA är väl insatta i kommunens verksamhet och besitter stor kunskap både som ledare och inom sina specialistområden.
För att tillgodose nuvarande och kommande behov av samhällsplanering i Lekeberg, renodlar och förstärks kompetensen och inrättandet av nya roller. Projektet Översiktsplan2024 kommer drivas av en översiktsplanerare, förutom denna tjänst har också rollen som samhällsbyggnadsstrateg tillsatts under 2020. Teknisk chef, översiktsplanerare och samhällsbyggnadsstrateg kommer ha ett nära samarbete och rapporterar samtliga till kommundirektören. Som avdelningschef är du också en aktiv medlem i den strategiska ledningsgruppen.
Har vi väckt din nyfikenhet på tjänsten? Då har du möjlighet att läsa mera i rollbeskrivningen via länken nedan.
KvalifikationerVi ser att du har bred erfarenhet från offentlig verksamhet och förmodligen en högskoleutbildning som är relevant för uppdraget eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du är väl förtrogen med lagar och förordningar rörande samhällsbyggnad och lagen om offentlig upphandling.
Du har god kännedom om den kommunala beslutsgången, är strukturerad och har en god administrativ förmåga. Du vet var beslut fattas och du bygger vidare på det nära och förtroendefulla samarbete som finns i den politiska ledningen och har god erfarenhet av att jobba nära såväl politiker som invånare.
Du har ett helhetstänk och ser betydelsen av att bygga relationer, som bidrar till en öppenhet och ett långsiktigt förtroende och stolthet hos kommunens invånare, föreningsliv, företagare, ledare och medarbetare.
För att lyckas med uppdraget behöver du ha ett genuint intresse för ledarskap och samhällsutveckling. Du får andra att växa genom ditt engagerande och motiverande ledarskap. Du ger mandat och är nyfiken på hela verksamheten och olika perspektiv på lösningar.
Är detta en beskrivning du kan känna igen dig i? Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med AxÖ Consulting dit du länkas om du vill ansöka till tjänsten.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLekebergs kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A976211".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lekebergs kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Jobbnummer 5372970
Observera att sista ansökningsdag har passerat.