Teknisk chef till Arriva i Stockholm

TNG Group AB / Lagerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker Arriva en Teknisk chef till bussverksamheten runt om i Sverige

Har du erfarenhet av roller som Teknisk chef, Servicechef, Underhållschef, Verkstadschef eller kanske Produktionschef och vill nu ta steget att leda och utveckla en verksamhet bestående av cirka 130 personer? Är du ledare idag med erfarenhet från förändringsprocesser? Då kan vi ha ett jobb för dig. Vi intervjuar löpande så sök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Arriva är ett värderingsstyrt företag med stora ambitioner att växa de kommande åren. Du kommer till ett bolag som satsar på sin personal samtidigt som de just nu investerar mycket resurser på nya system och förbättrade arbetsmetoder för att öka kvaliteten för resenärerna. Arriva har starka ägare i ryggen med uthållighet för stora verksamhetsförändringar. Lärande, utbildning och informationsutbyten/besök med företagsgruppens systerbolag ute i Europa kommer att vara inslag för att lära av best practice. Du kommer till ett internationellt bolag där möjlighet att arbeta med andra roller nationellt, liksom att arbeta i andra länder i Europa, också är en möjlighet på sikt.

Du kommer att ingå i ledningsgruppen för bussverksamheten som har en avgörande betydelse för bolagets leverans, kvalitet och lönsamhet. Din närmsta chef har tidigare haft samma roll så det kommer finnas god uppbackning och goda råd under den första tiden. Du kommer även genomgå en gedigen chefsutbildning som löper över två års tid utöver en utbildningsbudget för kompetensutveckling.

Du blir erbjuden en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som bland annat inkluderar en förmånlig pensionslösning administrerad av Max Matthiesen, sex veckors semester och friskvårdsbidrag. I tjänsten ingår också tjänstebil, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att motionera på arbetsplatsen. Du har även möjlighet till bonus vid uppsatta mål.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Din uppgift blir att utveckla och ansvara för att Arrivas underhåll av de cirka 800 bussar runt om i Sverige fungerar på bästa sätt. Du sitter i bussdivisionens ledningsgrupp bestående av sju personer och du kommer leda och styra sex verkstadschefer med totalt 120 personer, där du har en teknikstab på 9 personer till din hjälp. Verksamheten är koncentrerad till Stockholmsområdet men finns också i Helsingborg och Halmstad.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat att säkerställa att:

• bussdivisionens verkstäder och teknikorganisation har god kvalitet i leverans och kostnadseffektiva processer
• en god personalledning bedrivs i samverkan med verkstadschefer
• ledning av teknikmöten och att förändringsprocesser blir en integrerad del i verksamheten
• kontinuerligt förbättringsarbete sker
• bussdivisionens verkstäder och dess kampanjer/garantiarbete utförs och debiteras
• verksamhetens säkerhetskrav uppfylls i det dagliga/operativa arbetet
• verksamheten uppfyller myndigheters, trafikhuvudmäns, fordonsägares krav

Du kommer dessutom vara anbudsansvarig i teknikorganisationen och därigenom kommer du att ge avgörande input i kommande upphandlingar.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vi ser att du minst 50% av tiden kommer du att vara ute i verksamheten för att stötta verkstadscheferna i deras dagliga arbete. Kommande förändringsprojekt och faktorer som t.ex. digitalisering kommer att påverka arbetssätt och arbetsprocesser där din roll kommer att vara avgörande för att skapa en öppen och förändringsbenägen miljö. Du behöver befinna dig nära verksamheten för att känna av stämningar och fånga upp vad och var det behövs stöttning för att lyckas leverera förändring enligt uppsatta mål. Resterande tid kommer du att jobba på huvudkontoret i Liljeholmen eller på kontoret i Råsta.

Tjänsten är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har mycket god insyn i hur en underhållsavdelning drivs och ledarskapet kring detta. Specifik bakgrund och bransch är inte viktig, du kan t.ex. komma från industrin, produktions- eller transportbranschen, desto viktigare är förmågan att kunna leda operativt/strategiskt och att snabbt kunna sätta dig in i Arrivas verksamhet.

Du har god förmåga att förstå och hantera olika kulturer samt är handlingskraftig när det behövs och har väl beprövade ledarskapserfarenhet. Vi söker efter en person som inte räds att driva förändringsprocesser och kan bygga upp sitt eget team. Förutom flytande svenska talar och skriver du god engelska och du har goda erfarenheter av LCC-beräkningar.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hendrik Christiansson Hendrik.christiansson@tng.se 070-9378702

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
4500170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: