Teknisk administratör sökes för heltidsuppdrag i Malmö!

Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Är du teknikintresserad och vill arbeta med att hjälpa kunder och lösa problem? Vill du få en fot in på ett stort och välkänt konsultföretag med spännande samarbetspartners? Då kan vi ha tjänsten för dig!

För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som 2nd-line support/Teknisk administratör på heltid i Malmö. I rollen som 2nd-line support/Teknisk administratör innefattar dina arbetsuppgifter bland annat:

• Ta emot och diagnosticera ärenden
• Rapportering och eskalering av förekommande reparations- och garantiärenden inom hårdvaruområdet av IT
• Skapa kostnadsförslag
• Administration och rapportering i ärendehanteringssystemet
• Beställning av reservdelar
• Löpande kontakt med kunder och leverantörer
• Vissa reparationer inom hårdvaruområdet
• Administrativa uppgifter

Du kommer att få utbildning och introduktion till arbetsuppgifterna på plats hos vår kund, vars kontor ligger i centrala Malmö. Uppdraget är på heltid med planerad start i början av november. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid där du kommer att vara anställd hos StudentConsulting men arbeta på plats ute hos vår kund i Malmö. Arbetstiderna är sedvanliga kontorstider måndag-fredag.


Publiceringsdatum
2019-10-25

Profil
För denna tjänst söker vi dig som har tidigare arbetsliverfarenhet inom IT, gärna från arbete inom IT-support. Vi ser att du har god kännedom om hårdvara samt en god servicekänsla. Viktigast av allt är att du har ett stort teknikintresse och ett driv att leverera god service. Eftersom internationella kontakter kan förekomma är det ett krav att du är bekväm i såväl muntlig som skriftlig engelska. Erfarenhet från att arbeta i ett ärendehanteringssystem är meriterande.

Som person är du positiv, engagerad och motiveras av att få lära dig och att få komma med egna förbättringsförslag. Du är en lagspelare med god känsla för service, och kan sätta dig in i kundens behov och problem. Du är inte främmande för kundkontakt och i vissa fall ringa upp kunden vid behov, för att säkerställa att allt är rätt och kunden fått god service i ärendet. Vi tror också att du är en noggrann person som kan utföra ett ordentligt och effektivt arbete. Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet och driv för denna tjänst.

Är det dig vi söker? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer för tjänsten.

Sökord: garantiärenden, hårdvara, IT-support, Service desk, first line-support, 1st line-support, teknisk support, teknisk administratör

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)

Arbetsplats
StudentConsulting

Jobbnummer
4887977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ):