Teknisk administratör och support

Anolytech Norden AB / Administratörsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Anolytech Norden AB i Ystad, Sjöbo, Lund, Höör, Hässleholm eller i hela Sverige

Teknisk administratör och support
Support, service, warehouse and delivery administration
Tekniskt intresserad administrativ problemlösare? Då kan det här vara en tjänst för dig!
Vi söker dig som vill vara navet i det vi gör och ansvara för leverans och service mot våra kunder och partners. Som lockas av att koordinera och administrera system samt hjälpa bolagets kunder med våra desinficeringslösningar inom hotell och fastighet, industrin, offentlig verksamhet och lantbruk.
Om rollen
Som administratör är du en viktig del av ett spännande tillväxtbolag med stort fokus på miljö och innovation.
Du ansvarar för att sköta de tekniska inkommande kundsamtalen inom vår leverans och serviceorganisation och att vi agerar på ett sätt som minst motsvarar våra kunders behov. Du tar ägandeskap över reklamationer och problemställningar hos kunder och strävar alltid efter att hitta en bra lösning. I arbetsuppgifterna ingår att planera, boka och övervaka service- och installationsärenden, samt följa upp utfall mot målbild. Du arbetar mycket administrativ i våra olika system, samt tar ägandeskap för dina system. Du jobbar även med larmövervakning, datainsamling och fjärrstyrning av våra maskiner för att avhjälpa serviceärenden. Du blir en viktig resurs för vår service & leveransavdelning samt lager och produktion.
Som administratör har du god kommunikation med vårt serviceteam och vår produktionsavdelning. Som länk mellan dem och våra kunder sköter du all serviceadministration och fakturering.
Du hjälper till vid inventeringar, in och utleveranser i systemen samt bokar frakter. Du hanterar även kunderorder och fakturering av dessa.
Rollen förutsätter initiativkraft, ansvarstagande, planeringsförmåga och mod att prioritera.
Kortfattat omfattar rollen följande arbetsuppgifter:
Planera besök/arbetstid för serviceteam
Övervaka maskinstatus och larm
Hantera inkommande samtal för serviceorganisationen/supportsamtal
Hantera inkommande order/ kontrollera och kvittera utförda servicearbeten
Kontrollera/följa upp information i CRM-system
Övervaka/kommunicera inkommande jobb till tekniker
Rapportera, sammanställa statistik och följa upp utfall mot plan (KPIer)
Supportera agenter och partners
Ansvara för hantering och utveckling av kundkontakter
Utbilda/supportera kunder i maskinhantering
Hantera lager, artikelnummer och strukturartiklar
In- och utleveranser
Skicka reservdelar och kontrollera beställningspunkter
Samarbeta med säljorganisation/produktion m fl interna avdelningar
Hantera reklamationer och felanmälningar
Fakturering och uppföljning
Hantera övriga administrativa arbetsuppgifter


Tjänsten är på heltid. Fast lön och förmåner enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2023-11-21

Profil
Du kommer att trivas hos oss om du levererar en hög servicenivå både internt och externt, ser ordning och reda som en självklarhet, gillar administration och har lätt för kontakter med människor i olika roller.
Du är strukturerad i din planering, men stresstålig och klarar att hantera oväntade situationer när de uppstår. Du präglas av en ambition att utvecklas och ta ägandeskap för dina ansvarsområden.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och förutsätter att du är en lyhörd problemlösare. I det ligger att vara driven, framåt och proaktiv, anpassningsbar och bekväm med att arbeta i högt tempo. Därtill arbetar du gärna både självständigt och flexibelt tillsammans med kollegor.
Erfarenhet av kundservice, systemvana, teknisk förståelse och erfarenhet av att koordinera uppdrag inom service eller installation värdesätter vi högt.

Vi expanderar internationellt och önskar därför att du har en god känsla för både talad och skriven engelska och svenska. Förstår du därtill norska och danska är det positivt.
Kortfattat tror vi att de här sex orden stämmer in på dig:
Serviceinriktad
Ansvarstagande
Nyfiken
Modig
Prestigelös
Driven

Om Anolytech
Svenska Anolytech utvecklar och säljer sedan 2005 en alkoholfri och cirkulär desinfektionsteknik som avdödar bakterier, virus, mögel, svampar och sporer genom miljövänlig desinficering av vatten, händer och ytor.
När verksamheten startade var många skeptiska till Anolytechs miljövänligare metod för att desinficera vatten utan kemikalier. 17 år senare banar en allmänt ökande miljömedvetenhet väg för ett teknikskifte från kemikaliebaserad till Anolytechs miljövänliga desinficering. Att tekniken certifierats enligt ledande standards för hand- och ytdesinficering bidrar till ett ökande intresse från kunder i nya branscher.
Verksamheten sysselsätter 12 medarbetare i Sverige, med huvudkontor i Östra Balkåkra utanför Ystad som bas. Dotterbolag i Norge och partners i Danmark, Finland och Spanien servar kunder inom hotell och fastighet, industrin, offentlig verksamhet och lantbruk.


Så ansöker du
Vi ser fram emot din ansökan 10 december. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till tina.jonsson@anolytech.com
Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Anolytech och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Som en del i rekryteringsprocessen ingår bakgrundskontroll av slutkandidat.
Anolytech vill vara en attraktiv arbetsplats. Därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-10
E-post: sandra.lindstrom@anolytech.com

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Teknisk administratör".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Anolytech Norden AB (org.nr 556938-0750)
Östra Balkåkravägen 317 (visa karta)
271 93  YSTAD

Kontakt
Sandra Lindström
Sandra.Lindstrom@anolytech.com
0737573832

Jobbnummer
8279338

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Anolytech Norden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Anolytech Norden AB: