Teknisk 2nd line support inom kontanthanteringssystem
Maxkompetens Konsult AB / Supportteknikerjobb / Solna
2014-11-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk 2nd line support inom kontanthanteringssystem" (publicerad 2015-02-25) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-11-05ArbetsuppgifterFör ett stort internationellt och tekniktungt företag i Stockholm söker Maxkompetens just nu efter en kunnig person till en 2nd line support-roll. Vår kund är en av världens ledande leverantörer av IT-lösningar för bank- och detaljhandelsbranscherna. Företaget har cirka 9 000 anställda och produktionsanläggningar över hela världen vilket innebär att de arbetar nära sina kunder samt lätt kan bjuda in kunder till företagets utvecklingsprojekt. Arbetsplatsen är belägen i fräscha lokaler i Solna. Då en av medarbetarna nu ska börja studera söker de en ersättare till rollen som 2nd line agent.
Som 2nd line agent kommer du att arbeta med incidenthantering mot retailbranschen. Ditt ansvar är att genomföra tekniska analyser av inrapporterade incidenter och serviceärenden samt ge service och support mot slutanvändare, kunder och fältservicetekniker. Avdelningen för 1st line sitter på annan ort och du arbetar därför främst med mer komplicerade ärenden med mål att lösa så mycket som möjligt över telefon eller remote. Du arbetar i ett mindre team med tre andra kollegor men kommer att ha ett stort kontaktnät i denna tjänst.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag under en längre period. Vår kund är ett företag att växa i och för rätt person finns alla möjligheter. Du får också möjlighet att arbeta med kunniga och drivna kollegor.
ProfilVi söker dig som har flera års arbetslivserfarenhet inom IT med främst hårdvara. Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom t.ex. mekanik eller elektronik men brist på sådan kan kompenseras med flera års relevant arbetslivserfarenhet från t.ex. kontanthantering och/eller IT-system inom detaljhandel. Du har minst ett års erfarenhet av arbete i call centermiljö och har även en djup teknisk kunskap kring olika operativsystem, nätverk och mjukvaror.
Kvalifikationer• Minst två års arbetslivserfarenhet av IT, nätverk och hårdvara
• Minst ett års erfarenhet av arbete i call centermiljö
• Goda kunskaper inom felsökning och olika operativsystem
• Mycket goda kommunikationskunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
• Eftergymnasial utbildning inom mekanik eller elektronik
• Arbetslivserfarenhet inom kontanthantering eller IT-miljöer i dagligvaruhandel
• Kunskaper i tal och skrift i annat nordiskt språk, fördelaktigt danska
Som person är du lösningsorienterad och analytisk; du trivs när du får sätta tänderna i ett problem och sedan leverera en optimal lösning till kund! Du är kommunikativ, social och pedagogisk. Du har lätt för att arbeta med andra och anpassar dig efter sociala och praktiska förutsättningar som kan förändras. Det är också viktigt att du är en person med hög integritet som tar eget ansvar för din professionella utveckling och kan agera direkt och beslutsamt i de uppgifter du ställs inför.
Start: Omgående
Arbetsplats: Solna
Arbetstid/omfattning: Heltid 8 tim/dag, olika skift mellan 7-18
Lön: Individuell lön
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida
www.maxkompetens.se . Välkommen med din ansökan!
Nyckelord: 2nd line, teknisk support, call center, kontanthantering, service center, support center
Om företagetMaxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-05
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2987
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLi Lövebrant
li.lovebrant@maxkompetens.seFöretagMaxkompetens Konsult AB
AdressMaxkompetens Konsult AB
Herkuelsgatan 12
11152 Stockholm
KontorsadressHerkuelsgatan 12, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2056904
Observera att sista ansökningsdag har passerat.