Teknikmagasinet söker Löneadministratör

Teknikmagasinet SWE AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teknikmagasinet SWE AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Teknikmagasinet är ett av Sveriges främsta butikskoncept inom tekniska livsstilsprodukter, med 62 butiker i Norge och Sverige samt webbhandel. Vi är stolta över vår historik och vårt varumärke och vi jobbar för fullt med att fortsatt stärka vår position ytterligare. Vi har precis lanserat våra nya webbsidor och en helt ny varumärkesidentitet, vilket är några exempel på förbättringsprojekt vi arbetar med just nu!

På vårt huvudkontor som ligger i nyrenoverade moderna lokaler mitt i Stockholm city är det full fart. Vi befinner oss på en förändringsresa med nya ägare och investerare i ryggen. Vill du hänga med på resan framåt?

Om teamet

HR- och lön-avdelningen på Teknikmagasinet består av 5 personer; HR-chef, HR-generalist, HR-assistent samt två löneadministratörer, för Sverige respektive Norge. Då vi står inför en föräldraledighet inom lön Norge med start i juni, vill vi nu hitta en duktig ersättare och med chans till en bra upplärning. Kan det vara dig vi söker?

Om rollen

Som löneadministratör har du en viktig roll och ansvarar för löneadministrationen för Norge och samarbetar ihop med den andra löneadministratören. Ni har tillsammans ansvar för den totala lönehanteringen för bolaget, vilket är ett otroligt viktigt ansvar då rätt lön på rätt tid ses som en självklarhet för alla våra ca 400 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är lönehantering vilket innebär hela kedjan från granskning av tidrapporter, beredning av lön till utbetalning samt att ta fram diverse underlag till myndigheter samt andra avdelningar inom företaget. Tjänsten innebär även uppdatering av personalregister, vissa intyg, framtagning av statistik, försäkrings-, pensions- och övrig personaladministration. I arbetsuppgifterna ingår också att svara på lönefrågor från medarbetare och chefer samt intern support gällande vårt schemaläggnings- och tidredovisningssystem Quinyx.

Publiceringsdatum
2023-03-06

Kvalifikationer
Minst 2 års tidigare erfarenhet av lönearbete
Yrkesutbildning inom lön eller motsvarande kunskaper
Goda kunskaper i lagar inom löneområdet
Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift

Meriterande:

Erfarenhet av norsk lönehantering är mycket meriterande!
Erfarenhet av Hogia Personal, lönesystemet Matrix (NO) och/eller Quinyx (schemaläggning)
Erfarenhet av tariffavtalet Landsoverkomsten HK (No)
Kunskaper i norska språket i tal och skrift alternativt förståelse för norska

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen är du strukturerad och har en mycket god administrativ förmåga. Du drivs av att arbeta snabbt men noggrant och jobbar effektivt med bibehållen kvalité. Du är trygg i dig själv och ifrågasätter gärna invanda mönster eller arbetssätt för att hitta bästa möjliga lösningar. Att arbeta i en föränderlig miljö är något du trivs med och du är van att hantera många ärenden av skild karaktär samtidigt. Vi hoppas starkt på att du uppskattar ett högt tempo för det råder ingen brist på uppgifter hos oss. Hos oss blir det inte långtråkigt, det kan vi lova!

Du kommer att ha daglig kontakt med våra medarbetare samt myndigheter varför du behöver vara serviceinriktad och förtroendeingivande i din dialog med andra. Vi värdesätter att du har en god samarbetsförmåga, och positiv energi samtidigt som du är självgående, kan planera ditt arbete väl och ta egna initiativ inom ditt område. Stor vikt kommer att läggas vid personlighet och matchning mot vår kultur och vårt team.

Vilka är vi?

Våra värdeord är nytänkande, kundfokuserade och glädjeskapande. Vi är ett glatt gäng som värderar att ha roligt tillsammans! Vi gillar att jobba i ett högt tempo och med olika projekt som tar oss framåt. Då kontoret är litet har vi en nära dialog med varandra och korta beslutsvägar. Vi tillämpar flextid och är öppna för att hitta flexibla lösningar för att kombinera arbete och familj/fritid. Vi arbetar i regel 3 dagar på kontoret och 2 dagar hemifrån.

Tjänsten avser Särskild Visstidsanställning om ca 12 månader och tillträde sker så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Det finns chans till förlängning beroende på hur behovet ser ut vid anställningens slut.

Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg (pga. gdpr). Vi kommer att prioritera fullständiga ansökningar där man gjort alla steg i processen inklusive videosvar. Vi är så nyfikna på att få veta mer om dig!

Minst 2 års erfarenhet av självständigt lönearbete,
Mycket meriterande med erfarenhet av norsk lön men inget krav.
Meriterande med erfarenhet av systemen Hogia Personal, Matrix och Quinyx (Schemaläggning)
Minst 2 års erfarenhet av självständigt lönearbete, Mycket meriterande med erfarenhet av norsk lön men inget krav. Meriterande med erfarenhet av systemen Hogia Personal, Matrix och Quinyx (Schemaläggning)

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Teknikmagasinet SWE AB (org.nr 559236-2833)

Arbetsplats
Teknikmagasinet Swe AB

Jobbnummer
7517400

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teknikmagasinet SWE AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teknikmagasinet SWE AB: