Teknikförvaltare Contact Center
Pensionsmyndigheten / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm,
Botkyrka,
Gävle,
Gotland,
Söderhamn eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. 2012 betalade vi ut drygt 260 miljarder kronor till drygt 2 miljoner pensionärer, genomförde 1,4 miljoner fondbyten och 2013 skickar vi ut 6,7 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1 000 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensionen enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.
Om verksamheten
På IT-avdelningen arbetar drygt 120 personer med att leverera verksamhetsstöd i kraft av drift, underhåll och utveckling av IT-lösningar. Vi arbetar i moderna tekniska miljöer med hög automatiseringsgrad, i våra IT-system använder vi både Windows och Linux.
På Drift- och Infrastrukturenheten söker vi nu Teknikförvaltare för Contact Center. Pensionsmyndigheten använder Genesys för sin Contact Center-plattform och just nu pågår vidareutveckling av plattformen där vi möjliggör hantering av flera olika ärenden (samtal, mail, etc).
Publiceringsdatum2014-03-19Dina arbetsuppgifterTeknikförvaltare för Contact Center-plattformen säkerställer att kundserviceplattformen är uppdaterad, stabil och tillgänglig under öppettiderna för kundservice.
Arbetet innebär att du ansvarar för:
• Drift och förvaltning av Genesys-plattformen
• Livscykelhantering
• Problemlösning och felsökning
• Prestandaanalys och prestandaoptimering
• Teknisk support runt produktions- och utvecklingsmiljöer
• Genomföra driftsättningar
• Delta i nya projekt
Erfarenhet och utbildningDu har gymnasiekompetens med slutbetyg men eftergymnasial yrkesutbildning inom IT eller högskoleexamen inom IT är meriterande. Du har minst 3 års erfarenhet av drift och konfigurering av en större telefoniplattform i Windowsmiljö. Utöver detta så är det meriterande om du har erfarenhet inom ett eller flera av följande områden:
• Genesys
• Samtalsstyrning
• MSSQL
• Quality of Service
• TCP/IP
• Voice VLAN
• IP-telefoni
• XML
Dina egenskaperSom person är du prestigelös, uthållig , har en god samarbetsförmåga och förmåga att se helheten. Du är initiativtagande, självgående och trivs med att arbeta i en miljö med hög förändringstakt och många parallella aktiviteter. Då du kommer in i en liten grupp lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationDå anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svensk medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer att genomföras innan anställning.
Arbetsplatsen ligger i moderna lokaler vid Hornstull i Stockholm.
För mer information
För mer information om tjänsten kontakta Johan Blåsjö, 010-454 20 05
Fackliga representanter Karolina Larsson Saco, 010 454 22 72 och Luis Alberto Benitez, ST, 010-454 33 01.
Välkommen med din ansökan!
Du ansöker på
www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjansterDin ansökan vill vi ha senast den 9 april 2014
Ange diarienummer PSL 2014-36 i din ansökan.
Vi har i denna rekrytering tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss alla samtal från säljare.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-09
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2014-36
FöretagPENSIONSMYNDIGHETEN
AdressPENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM
KontorsadressHORNSGATAN 168
STOCKHOLM
Jobbnummer 1812877
Observera att sista ansökningsdag har passerat.