Tekniker till Apple-auktoriserade LanMaster
Telia Company Service Operations / Elektronikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telia Company Service Operations i Göteborg Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt - året runt. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på
www.teliacompany.com. Mångfald berikar vår affärsverksamhet och vår kultur. Det skapar dynamik i våra kundmöten, vårt arbetssätt och innovativa team. Vi tycker det blir roligare att arbeta om vi alla är olika!
Välkommen till oss!
Apple-auktoriserade LanMaster söker nu en tekniker till redo att utföra service på iPhone, iPad samt övriga iOS-produkter.
Din nästa utmaning
Jag heter Emil Sunesson och är platschef för LanMaster i Göteborg. LanMaster har sedan starten 1988 hjälpt sina kunder som har problem med sina Apple-produkter och gör detta även idag. För att komma närmare sina kunder köpte Telia Company bolaget och på så vis kunna erbjuda kunder bättre hjälp i deras digitala liv.
Vi är inte riktig nöjda idag med hur branschen kring service och reparation kring IT-produkter ser ut idag. Kunder har ständigt problem med att hitta den hjälp och support som kan behövas när till exempel mobiltelefonen slutat fungera.
Därför arbetar vi intensivt med att förändra detta så kunder aldrig ska behöva känna att de inte vet hur de ska få hjälp oavsett om det är digitalt eller om en produkt behöver ses över.
Med detta sagt är jag ute efter en tekniker som är redo att ge våra kunder den bästa möjliga serviceupplevelsen.
Som tekniker kommer du att utföra arbete på olika Apple-produkter där iPhone och iPad kommer att vara ditt fokusområde. I vårt digitala samhälle kan en situation som innebär att vara utan sin mobiltelefon vara väldigt utmanande, därför behöver du som tekniker vara effektiv, men kundens upplevelse kommer för dig alltid att vara prioriterat.
Utöver den tekniska biten kommer du även att bemöta kunder via telefon, mejl samt via vår reception.
Din nästa ledare och nya kollegor
Du kommer ingå i ett team som idag består av 3 tekniker och 2 kundmottagare. Det är ett väldigt sammansvetsat team som alltid hjälper till och stöttar varandra, tillsammans strävar de efter att ge våra kunder den absolut bästa serviceupplevelsen och på så vis hålla kundnöjdheten på topp.
Teknikerna som kommer vara dina närmsta kollegor har stor erfarenhet av att arbeta med Apple och är väldigt kunniga inom deras rutiner och produkter.
Vi har även ett huvudkontor som ligger i Stockholm och även här kan vi erbjuda våra kunder samma service som vi gör i Göteborg. Ett kontor som idag består av kundmottagare och tekniker som går uppemot 14 stycken i antal men även flertalet administrativa roller.
Du kommer att rapportera till mig som är platschef i Göteborg. Jag själv har arbetat inom LanMaster redan innan Telia kom in i bilden och innan min ledarroll har även jag arbetat som certifierad tekniker för både iOS- och OSX-produkter. Innan LanMaster har jag arbetat oavbrutet inom servicebranschen för datorer och mobiltelefoner i 5 år.
Jag själv är född -91 och bor tillsammans med min sambo i en lägenhet i Askim. Personligen trivs jag jättebra bland alla kompetenta och drivna medarbetare som finns inom företaget och tillsammans gör vi så att verksamheten präglas av en positiv stämning och har ständigt kundens upplevelse i fokus. Att få vara en del i ett bolag med en underbar kultur och närhet till såväl medarbetare som kunder, samtidigt som vi är en del av Telias koncern gör att vi utvecklas för varje dag som går.
Du
Som person är du serviceminded och brinner för att hjälpa kunder. Att lösa problem sker naturligt för dig och du strävar alltid efter att göra jobbet fullt ut. Du är även en öppen och social person som får bra kontakt med kollegor runt om dig. Du är inte rädd att tala om vad du tycker och tänker och på så vis kan hjälpa till att bidra till att din arbetsplats utvecklas.
Eftersom vi arbetar nära våra kunder bör du ha en god kommunikationsförmåga i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Körkort är meriterande.
Våra arbetstider är anpassade efter våra kunders behov. Därför behöver du kunna arbeta våra fasta tider som är 09-18, måndag - fredag.
Hur?
Telias värderingar Dare, Care, Simplify är grunden i det vi gör. För den här rollen lägger jag tonvikten på
Vi vågar ta ställning genom att uttrycka våra åsikter och synpunkter.
Vi bryr oss om varandra genom att vara stöttande, respektfulla och ärliga.
Vi förenklar genomförande genom att fatta snabba beslut och vara leveranssäkra.
Varför?
Vi förändrar branschen, digitaliserar samhället och vi skapar den Nya Generationens Telco för att föra världen ännu närmare - på kundernas villkor. Det är vårt nästa kapitel i vår historia, vad är ditt?
Kontakt
Har du frågor är du välkommen att kontakta mig på 070-511 88 99. Vi kommer att intervjua löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen till Telia!
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-12-04ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmil Sunesson +46 76-240 54 33
FöretagTelia Company Service Operations
AdressTelia Company Service Operations
Stjärntorget 1
16994 Solna
KontorsadressStjärntorget 1
Jobbnummer 3835502
Observera att sista ansökningsdag har passerat.