Tekniker / Nätverkstekniker till Telekombolag
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2021-02-10Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetFöretaget är ett internationellt bolag som levererar helhetslösningar inom IT och telekom till företag och privatpersoner. På en marknad som ständigt växer och förändras finns en förväntan att alltid leverera nya och bättre lösningar. Du kommer få reda på mer om företaget vid ett inledande samtal.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Nätverkstekniker tillhör du avdelningen TCS Networking Services som ansvarar för teknisk support för WAN tjänster gentemot företagets B2B-kunder. I rollen arbetar du med incidenthantering, felsökning och kundsupport av Networking WAN tjänster. Du ansvarar för att driva felsökningar/felanmälningar med och mot accessleverantörer, konfigurera beställningar från kunder och tjänster samt hantera kundeskalationer. Vidare ansvarar du för kommunikation med kunder i ärenden, inkommande samtal, statusuppdateringar samt klarrapporteringar. Du ansvara även för dispatch av fälttekniker samt konfiguration av hårdvara/reservdelar i incidenthanteringen. Slutligen är du med och kravställer och samverkar i utvecklingen av företagets stödsystem och tjänsteportaler. Inledningsvis kommer du att få en gedigen introduktion och utbildning för att lyckas i rollen.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom Nätverk/Datakommunikation eller motsvarade arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper inom TCP/IP, routing och switching
• Certifiering, t.ex. CCNA/CCNP är meriterande
• Scriptspråk som Python är meriterande
• Svenska och engelska i tal och skrift
För att trivas i rollen har du ett stort intresse för teknik och systemlösningar. Som person har du ett eget driv och professionellt förhållningssätt. Du har förmågan att strukturera och prioritera i en miljö där det är högt tempo och snäva tidsramar. Vidare trivs du i att samarbeta med andra och har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift med ditt team, användare och leverantörer. Därtill är du analytisk som person och trivs i en föränderlig och mångfacetterad systemmiljö.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5569517
Observera att sista ansökningsdag har passerat.