Tekniker IT - Dispatcher
Trafikverket / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Öckerö,
Ale eller i
hela Sverige <p>Vill du vara med och forma framtidens transportsystem? Vill du vara en del i att skapa ett tillgängligt Sverige till nytta för medborgare och näringsliv? Då ska du läsa extra noga! Trafikverkets IT-organisation har ett helhetsansvar för it och telekom inom Trafikverket, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om. Som medarbetare inom IT-organisationen får du möjlighet att vara med och bidra i en spännande förändring. Digitaliseringen ställer allt större krav på Trafikverket och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Som pålitlig, engagerad och modig medarbetare får du möjlighet att delta och bidra i den fantastiska digitaliseringsresa som pågår.</p>
Tekniker IT - Dispatcher
<p>Som tekniker IT och i rollen som Dispatcher inom verksamhetsområde IKT kommer du att arbeta nära våra på-platsen-tekniker som ger användarnära it-support och stöd till Trafikverkets medarbetare på våra region-, lokalkontor och trafikcentraler. Du är också kontaktytan mot servicedesk och övriga intressenter till vårt ansvarsområde.</p>
<p>Vi arbetar ärendebaserat och du kommer att vara den som aktivt bevakar inkommande ärenden och prioriterar, omfördelar och eskalerar vid behov samt ser till att vi håller våra SLA:er. Du fungerar som stöd till onsite-teknikerna vid frågor kring det löpande dagliga arbetet och ser till att de har rätt förutsättningar till hands vad gäller information, handledningar och att vår informationsdatabas är uppdaterad.</p>
<p>Du tar också fram månadsvis statistik kring ärendeflödet och rapporterar avvikelser till närmaste chef.</p>
<p>Resor i tjänsten förekommer.</p>
<p>Du kommer att ingå i ett engagerat och positivt team på sektion Arbetsplatsstöd bestående av totalt 25 kollegor som arbetar med användarnära it-support utspritt på 9 orter i landet.</p>
<p>Vi söker dig som</p>
<ul>
<li>har eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig</li>
<li>har några års sammanlagd erfarenhet från arbete som dispatcher</li>
<li>har flerårig erfarenhet av arbete inom Microsofts klientplattformar</li>
<li>har tidigare erfarenhet från arbete med ärendehanteringssystemet Remedy</li>
<li>har mycket goda kunskaper att uttrycka dig på både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift</li>
<li>har körkort för personbil</li>
</ul>
<p>Det är meriterande om du</p>
<ul>
<li>har erfarenhet från arbete inom statlig myndighet</li>
</ul>
<p>För rollen krävs att du har god förmåga att identifiera stora och små problem och dess eventuella samband och att hålla flera bollar i luften samtidigt. Du har god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Du ser till hela organisationen och delar med dig av den information som behövs för att nå önskade resultat. Vidare har du ett mycket högt säkerhetstänk och en mycket god förmåga att kommunicera, är kundorienterad och har prioriteringsförmåga. Du kan arbeta både enskilt och i grupp och kan ta eget ansvar och egna initiativ.</p>
Varaktighet, arbetstid
100% , 6 månader provanställning
Publiceringsdatum2019-05-15ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 27:2019:119
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Haapasaari 0101257311
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Röda vägen
78100 Borlänge
Kontorsadressrödavägen
Jobbnummer 4791239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.