Tekniker inom support och drift

FormPipe Software AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FormPipe Software AB i Linköping, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Formpipe är ett ledande programvarubolag inom heltäckande lösningar kring ECM (Enterprise Content Management). Detta innebär att vi utvecklar system för dokumenthantering, ärendehantering och arbetsprocesser. Genom digitalisering och automatisering ger vi våra kunder verktyg för att effektivisera och säkerställa sin informationshantering.

Försäljning och anpassningar sker både via vårt nätverk av licensierade partners, bestående av flera etablerade konsultbolag såsom Sigma och Agio, samt via Formpipes egen leveransorganisation i Stockholm. Vårt fokus är att erbjuda attraktiva grundprodukter och plattformar för lösningar som utvecklas på vår utvecklingsavdelning i Uppsala och Ukraina. Vi är nu inne i ett expansivt skede och söker dig som är intresserad av att vara en del av vårt drift- och supportteam, där du med ditt sinne för detaljer kombinerat med överblick över arkitekturen kommer att bidra till en ännu högre kvalitet inom våra produkter.

Våra produkter används för avancerade lösningar såsom körkortshantering hos Transportstyrelsen, hantering av dokument inom läkemedelsindustrin och elektroniskt rekryteringsförfarande hos Lunds Universitet.

Formpipe har förmåner som friskvårdsbidrag, tjänstepensionsförsäkring och sjukvårdsförsäkring. Vi satsar mycket på att vår arbetsgrupp ska trivas ihop och åker på gemensamma konferenser för att främja arbetet och trivseln i gruppen.

Vi söker nu ytterligare en tekniker till vårt support- och förvaltningsteam som stöttar partner och kunder.
Vi söker dig som har djup teknisk kompetens och som brinner för att förstå kundernas situation och lösa deras problem ihop med andra.

Arbetsuppgifter och omfattning
Primär arbetsuppgift är felsöka kundernas problem samt drift av tjänster i samarbete med hela supportteamet. Viss telefonpassning och obekväm arbete vid driftsättningar på kväll och helgtid förekommer.
Arbetet sker primärt enligt ITIL där du deltar i arbetet med både Incident Management och Problem Management. Du kommer också att stötta partners och intern supportpersonal med din kunskap kring våra produkter och tjänster. Kunskap som du förvärvar genom intern utbildning och i samarbete med övriga teamet.

Beroende på din profil och bakgrund kan du tänkas ta del i både installationer och utveckling.

Arbetet sker på vårt kontor i Linköping där du ihop med andra testar, utreder och löser olika typer av problem. I arbetet ingår att läsa dokumentation och ge feedback på denna samt använda externa referenskällor för att hitta möjliga lösningar. Eftersom produkterna används till så olika funktionsområden är arbetet mycket varierande, givande och uppskattat av våra kunder.

Önskvärda kvalifikationer/erfarenheter:

Programmeringskunskap för att förstå komplexiteten i lösningarna
Svenska och engelska
Process- och projektorienterat arbetssätt
ITIL
Akademiska studier på universitetsnivå
Microsoft-certifieringar

För att vara säker på att beaktas måste ansökan inkomma
senast den 150611

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-05-12

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-11
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@formpipe.com

Företag
FORMPIPE SOFTWARE AB

Adress
FORMPIPE SOFTWARE AB
BOX 23131
10435 STOCKHOLM

Kontorsadress
Platensgatan 10B
Linköping

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55529060
E-postadress: rekrytering@formpipe.com

Jobbnummer
2290021

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FormPipe Software AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FormPipe Software AB: