Tekniker för drift och 2nd line support

Arena Personal AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2012-02-28

Om företaget
Vår kund är en global attraktiv aktör inom mode och textilbranschen. Du kommer att jobba centralt i Stockholm och arbetstiderna är dagtid 8-17 och heltid.
Beräknad start 12 mars och uppdraget förväntas pågå initalt 6 månader med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter
Uppdragsbeskrivning:
Tekniker för drift och 2'nd line support av applikationslagret som ligger ovanpå WebSphere.
I dagsläget fyra applikationer med relativt hög prioritering.
Rollen innebär att du ingår i ett nystartat team som skall ta över applikationsdriften av de fyra systemen som bygger på WebSphere plattformen som har en egen drift situation.
Här ingår dokumentation, säkerställa berörda systemets driftstatus, kommunikation med systemansvariga, utvecklare och med representanter från plattformen, samt löpande arbeta med förbättringar i drift och supportprocesserna.

• Applikationsdrift och övervakning.
• Dokumentation.
• Installation av applikatorisk servermjukvara och uppdateringar.
• Hantera incidents, Questions och Service Requests.
• Samordning och kommunikation med övrig infra, drift och supportorganisation.
• Aktivt arbeta för löpande förbättringar av drift och supportfrågor.
• Problemanalys, dvs analys av incidenthistorik och utredningar kring underliggande problem. samt identifiera möjliga förbättringar av driftsituationen.

Profil
• Skall-krav:
o Tekniker med bred kompetens, inkl support, incidenthantering, felsökning, problemhantering.
o Van vid att jobba med applikatorisk drift i stora miljöer.
o Bred teknisk infrastrukturell grundkunskap.
o Erfarenhet av arbete med drift och support enligt ITIL.
o Minst admin utbildad i WebSphere nivå 2

Bör-krav:
o Erfarenhet av arbete i stödsystem för IT Service Management och ärendehantering

Meriterande:
Verktygskompetens meriterande

Verktyg/mjukvara:
• Monitoring
• Windowsbaserade system
• HP Service Manager

Övrig information
Som person du är serviceinriktad, drivande och engagerad. Arbetet kräver självständighet, förmåga att lätt ta kontakt och "nätverka".
Du har förutom svenska också god kunskap i engelska (tal och skrift)

Om företaget
Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-11
Ange följande referens när du ansöker: 396
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ola Nordin, 08-587 117 34

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm

Jobbnummer
1170804

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: